Gærskab Hjælp

Alt i udstyr, flasker, Keg´s, osv.
Besvar
airborn
Indlæg: 377
Tilmeldt: 15. nov 2014, 18:59
Geografisk sted: Horsens

Gærskab Hjælp

Indlæg af airborn »

Hejsa
Jeg har anskaffet mig et større Wasco køleskab til gæringsskab -
og jeg har tidligere i uvidenhed oplevet at bore hul i kølerørene på en kummefryser- NU har jeg opdaget at det anskaffede køleskab IKKE som jeg forventede har en kondensator synlig bagpå - men en sort plastplade....Jeg kan ikke se nogen kondensator nogen steder...Det er et ret nyt skab og derfor måske mere moderne end de skabe jeg normalt roder med.
Er der nogen der ved om det så har såkaldt varm kappe - med fare for at punktere et rør ved boring af huller til følerledning til STC'en og en ledning til varmegiveren og blæseren -
eller hvor kommer det af med varmen?
Wasco K335W
airborn
Indlæg: 377
Tilmeldt: 15. nov 2014, 18:59
Geografisk sted: Horsens

Re: Gærskab Hjælp

Indlæg af airborn »

Lidt opdatering
Når skabet kører afsættes varme i siderne af stål - altså er der lige bag overfladen tynde rør til at overføre overskudsvarmen til metalsiderne..
Summa summarum: Pas på med at bore huller til ledninger i siderne...på nyere køleskabe..
Måske toppen og bunden er ok..?
aamose
Indlæg: 92
Tilmeldt: 8. aug 2012, 18:15
Geografisk sted: Hillerød, Sjælland

Re: Gærskab Hjælp

Indlæg af aamose »

Døren plejer også at være et godt sted?
airborn skrev:Lidt opdatering
Når skabet kører afsættes varme i siderne af stål - altså er der lige bag overfladen tynde rør til at overføre overskudsvarmen til metalsiderne..
Summa summarum: Pas på med at bore huller til ledninger i siderne...på nyere køleskabe..
Måske toppen og bunden er ok..?
airborn
Indlæg: 377
Tilmeldt: 15. nov 2014, 18:59
Geografisk sted: Horsens

Re: Gærskab Hjælp

Indlæg af airborn »

Et sikkerhedstip:
Når du borer hul til ledninger i et moderne køleskab uden varmegitter på bagsiden (til føler fra STC og strøm til varmelegeme og blæser) så bor forsigtigt et hul i inderbeklædningen og føl med en tynd skruetrækker gennem isoleringsskummet helt ud til yderpladen af skabet om der er et rør til varmeafgivelse.
Det ligger helt op ad den yderste metalbeklædning for at kunne afgive varmen til yderkappen.
Bare et tip.

Gælder ikke for kummefrysere!!
Her er der også kølerør i aluminium tæt bag inderklædningen... pas meget mere på!
jkj56
Indlæg: 26
Tilmeldt: 12. feb 2014, 10:04
Geografisk sted: helsingør

Re: Gærskab Hjælp

Indlæg af jkj56 »

I mit køleskab har jeg ledningerne mellem pakningen i døren og køleskabet, altså ingen huller, det fungerer fint

Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
Besvar

Tilbage til "Udstyr"