Bryganlæg men hvilket

Alt i udstyr, flasker, Keg´s, osv.
Dalmoseosebryg
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 16. nov 2015, 20:44
Geografisk sted: Højelse 4623

Re: Bryganlæg men hvilket

Indlæg af Dalmoseosebryg »

Dntb1985 skrev:
Truntebryg skrev:Jeg har endnu ikke set en forhandler af ACE der vil sende uden for UK ...
http://www.ebay.co.uk/itm/ACE-Micro-Bre ... Swal5YHGtg" onclick="window.open(this.href);return false;
Det er ACE
Steff Mann
Indlæg: 27
Tilmeldt: 27. sep 2013, 23:21

Re: Bryganlæg men hvilket

Indlæg af Steff Mann »

Hey Alle Sammen

Tak for jeres indlæg, jeg blev da en del klogere. Men valget er endt ved ACE da det er under 3000 inkl alt og så kan jeg altid købe mig noget vildere senere når jeg har gjort mig noget erfaring.
Skal nok komme med en anmeldelse når jeg har fået den i starten af marts.
Truntebryg
Indlæg: 5319
Tilmeldt: 15. nov 2008, 09:30

Re: Bryganlæg men hvilket

Indlæg af Truntebryg »

Det er lækkert ;-)

Glæder mig til at høre hvordan det kører ..
Steff Mann
Indlæg: 27
Tilmeldt: 27. sep 2013, 23:21

Re: Bryganlæg men hvilket

Indlæg af Steff Mann »

Hej Alle

Jeg skal prøve det nye udstyr i weekenden hvor jeg vil brygge en øl fra Brewdog. Plejer at lave mine egne opskrifter men nu vil jeg prøve at følge en. Men dog er der noget nyt ved det her bryg jeg ikke har prøvet før og det er Alt det hulme der skal i som 80 grader whirlpool i 0 minutter. Se linket her:
https://www.brewersfriend.com/homebrew/ ... juice-v2-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Nogle der vil give en kort forklaring på dette og hvordan man gør det.

ps tror i det er frisk grape og appelsin skal der skal i?

Skal nok lave lidt video eller biller af forløbet, jeg er helt spændt
Vejen
Indlæg: 17
Tilmeldt: 13. feb 2017, 15:00

Re: Bryganlæg men hvilket

Indlæg af Vejen »

Er selv lige ved at lave en bestilling over ebay på ACE microbrewer. Vel og mærket når den kommer ned i ca. kr. 3000 igen (vel når lageret igen er fyldt op). Lige pt. er prisen oppe over 11.000. Vil også rigtig gerne se video, billeder af dit anlæg og høre din kommentarer omkring den.
Nikke
Indlæg: 74
Tilmeldt: 15. feb 2007, 21:10
Geografisk sted: Risskov

Re: Bryganlæg men hvilket

Indlæg af Nikke »

Kører på 10. år med en 2000 watt gryde med indsatssi. Den har efterhånden svært ved at komme helt op og bulderkoge. Overvejer at skifte den ud ikke til et Moderne anlæg med computerstyring men en anden hjemmebryggryde. Klarstein gryde på 2500 watt, men kan man få en indsatsi til mæskning til denne gryde ? hvis ja hvor køber man den henne?
Mange bryghilsner Nikke
Dalmoseosebryg
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 16. nov 2015, 20:44
Geografisk sted: Højelse 4623

Re: Bryganlæg men hvilket

Indlæg af Dalmoseosebryg »

Mener de laver en mæskepose
Nikke
Indlæg: 74
Tilmeldt: 15. feb 2007, 21:10
Geografisk sted: Risskov

Re: Bryganlæg men hvilket

Indlæg af Nikke »

Truntebryg skrev:På en eller anden vis, så syntes jeg de nye anlæg er super smarte - men ikke særlig begynder venlige ...

Jo mere anlægget kan, jo mindre får du op under huden ;-)

Har du absolut minimums plads, så kan du gå den vej....

Jeg syntes også der bliver solgt rimelig mange anlæg - brugt. Altså har man ikke haft den helt rigtige tilgang til korrekt valg.

Kender ikke klarstein, men et anlæg ala dette er hovedstenen i brygningen - og som begynder kan man sagtens bruge en 2L plaskande til recirc.

Billede

http://www.klarstein.com/Kuechengeraete ... param=brau

Fordelen er jo lige prisen, denne device kan fåes til omkring 1000,- (åbenbart pt ?) og kan brygge lige så god øl som de andre anlæg.

Har man pladsen så er det bedste anlæg (fordi det bruger jeg på bryg no 100++) et godt gasblus og en 36l rustfri gryde + EL gryde til spargevand. (pris er nok omkring 2000,-)

Fidus, enkeltdelene falder ikke meget i værdi (når du skal opgradere) og anlægget er meget mere fleksibelt til evt. forbedringer.
Hvad bruger du af mæskerør/pose til denne gryde? Synes den mæskepose man kan købe til ser noget skrøbelig ud !
Mange bryghilsner Nikke
Besvar

Tilbage til "Udstyr"