Køb af maltvalse

Alt i udstyr, flasker, Keg´s, osv.
Besvar
AAbryg
Indlæg: 40
Tilmeldt: 10. mar 2011, 18:43
Geografisk sted: Aarhus

Køb af maltvalse

Indlæg af AAbryg »

Jeg har i længere tid overvejet at skifte min Coronakværn ud med en rigtig maltvalse. Spørgsmålet er dog hvilken?

Jeg har noget familie, der skal arbejde i USA, og har derfor mulighed for at bestille en af de bedre maltvalser til en favorabel pris. Jeg har derfor overvejet at købe enten en CrankAndStein 3D (174$) eller en Monster Mill MM3 (189$).

Kan det betale sig at købe en af disse, i forhold til de billige man kan købe i DK til omkring 1000kr?
Skal jeg vælge en CrankAndStein 3D, en Monster Mill MM3 eller noget helt tredje?
Andre forslag/kommentarer?
Truntebryg
Indlæg: 5319
Tilmeldt: 15. nov 2008, 09:30

Re: Køb af maltvalse

Indlæg af Truntebryg »

Tjaa - både en Skoda og en Ferari kan køre mig sikkert til Roskilde... Den ene nok lidt hurtigere end den anden

Jeg ville nu nok købe déluxe modellen, da den ikke er meget dyre = god gensalgs værdi (selvom det nok ikke bliver aktuelt lige pt)

Der er vel også en teoretisk chance for at den gør arbejdet lidt bedre + en kæmpe glæde ved godt udstyr.

PS - du må de gerne tage en MM-2Pro med hjem til mig
peos
Indlæg: 727
Tilmeldt: 1. dec 2011, 22:09

Re: Køb af maltvalse

Indlæg af peos »

Jeg skiftede fra Corona til CrankAndStein 3D og har ikke fortrudt. Effektiviteten steg ca. 10 %. Jeg har aldrig prøvet mellemvaren, så om jeg ville have været lige så tilfreds med det, ved jeg ikke :-)
Thage
Indlæg: 1442
Tilmeldt: 3. okt 2015, 09:37
Geografisk sted: Allerød

Re: Køb af maltvalse

Indlæg af Thage »

Gik direkte på mm3 - spiller ganske fint, men kræver lidt juice (NM).
Er glad og får god effektivitet, om det skal være 3D eller mm3 er nok lidt en smagssag... ud fra billederne så mm3 bare mere lækker ud imo, tragt design og blank osv.... kan ikke huske om 3D har 2" valser, men kan jo spekulere i de fordele det har hvis det er...


Sent from my iPhone using Tapatalk
AAbryg
Indlæg: 40
Tilmeldt: 10. mar 2011, 18:43
Geografisk sted: Aarhus

Re: Køb af maltvalse

Indlæg af AAbryg »

Tak for svarene. Jeg tror det bliver en mm3 pga. den smartere tragt, der så vidt jeg forstår sendes skilt ad, så den er lidt nemmere at få hjem i kufferten.
Thage
Indlæg: 1442
Tilmeldt: 3. okt 2015, 09:37
Geografisk sted: Allerød

Køb af maltvalse

Indlæg af Thage »

AAbryg skrev:Tak for svarene. Jeg tror det bliver en mm3 pga. den smartere tragt, der så vidt jeg forstår sendes skilt ad, så den er lidt nemmere at få hjem i kufferten.
Skrues sammen af 4 stk plader... købte udvidelse med også, da jeg en dag skal brygge mig noget barley eller måske op i batch str... lidt dyrt når der skal afgifter på, men US pris er jo No brainer - ud over den fylder meget samlet ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk
RaceMouse
Indlæg: 9
Tilmeldt: 5. nov 2009, 15:24
Geografisk sted: Sønderborg
Kontakt:

Re: Køb af maltvalse

Indlæg af RaceMouse »

Jeg har selv en http://www.barleycrusher.com" onclick="window.open(this.href);return false; som jeg har været rigtig godt tilfreds med. Den er billigere end de andre og er inklusive en tragt, det bare skal samles.

//Fink

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Besvar

Tilbage til "Udstyr"