Diverse spørgsmål om cornelius fustager :-)

Alt i udstyr, flasker, Keg´s, osv.
Besvar
Willdew
Indlæg: 81
Tilmeldt: 6. jan 2016, 18:26

Diverse spørgsmål om cornelius fustager :-)

Indlæg af Willdew »

Hej folkens
Jeg har bestemt mig for at starte med cornelius fustager, men må indrømme at jeg er lidt forhvirret om et par punkter.
Jeg køber fustager fra lundteknik, er der nogen der ved om det er pin- eller ball lock?

Herefter køber jeg denne co2 regulator:
https://www.ich-zapfe.de/bierzapfen/dru ... 3bar/a-17/" onclick="window.open(this.href);return false;

Og denne tappehane:
https://www.ich-zapfe.de/bierzapfen/kom ... mt/a-5023/" onclick="window.open(this.href);return false;

Men jeg er i tvivl om hvad jeg skal bruge ud over dette. Jeg har allerede en co2 flaske, men hvad skal jeg bruge af slanger, hvilken størrelse osv., synes lidt det er en jungle :-)

På forhånd tak :-)

(Har læst dokumentet på lunds hjemmeside)
janriis
Indlæg: 1417
Tilmeldt: 23. sep 2008, 20:23
Geografisk sted: Nykøbing F.

Re: Diverse spørgsmål om cornelius fustager :-)

Indlæg af janriis »

Fustager fra Lund er med ball lock. Bed Torben om, at bygge et komplet sæt inkl. regulator, Co2 blæksprutte til 3 fustager og hvad du ellers måtte have brug for. Jeg vil godt advare dig mod Ich Zapfe. Har som erhvervskunde bestilt ølkøler, tappetårne og diverse fittings. Første forsendelse var over en måned forsinket og der var ingen update overhovedet, heller ikke da jeg kontaktede dem via mail. Det var først da jeg ringede til dem, at jeg fik af vide at køleren var i restordre, og de derfor ikke ville sende de øvrige stumper. Da varerne endelig nåede frem, manglede der en tappehane. Jeg bestilte yderligere en tappesøjle, da jeg skulle bruge 3 ialt, men kun havde fået bestilt 2. Jeg har modtaget hanerne, men søjlen var ikke med. Nu påstår de at den skam er afsendt og leveret.

Find en anden leverandør.
Venlig "Pilsen"

Jan Riis Sørensen
http://bryghuset-riis.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
facebook.com/riisbryg
Twitter: @bryghusetRiis
Willdew
Indlæg: 81
Tilmeldt: 6. jan 2016, 18:26

Re: Diverse spørgsmål om cornelius fustager :-)

Indlæg af Willdew »

Tak for inputtet, det lyder ikke som et sted jeg har lyst til at handle :-)
Jeg skriver til torben, og så støtter jeg også de danske butikker, så det er jo altid noget ;)
Truntebryg
Indlæg: 5319
Tilmeldt: 15. nov 2008, 09:30

Re: Diverse spørgsmål om cornelius fustager :-)

Indlæg af Truntebryg »

Lad os starte med der hvor øllet kommer ud:

Du skal bruge en hane – MED flow control.
Slange forskruning – denne er normalt 5/8” fås i lige og 90° (husk pakning, den følger ikke altid med)
Slange – vælg 7mm (eller 3/8”) – vælg semi stiv hvis der er chance for at du kan låne en tørkøler. Her er det ofte en quick connect der passer til 3/8” slangen (den er 9,5mm UD)
Så skal du bruge en anstikker eller en slange kobling hvis det er Cornelius. – Køb den med omløber (1/4” MFL). Så kan du hurtigt skifte til en PINlock…

CO2 siden –
Her skal du også have en Cornelius kobling. Køb igen med omløber.
Her skal du købe en ”blød” slange – normalt også 7mm
Slange forskruning sidder normalt på regulatorventilen (manometer)
Spændebånd.
30 mm fastnøgle eller stor svenskernøgle

Kommer du forbi Tølløse, så kik forbi og se de forskellige løsninger her …
Besvar

Tilbage til "Udstyr"