Sammen kobling af Grainfather?

Alt i udstyr, flasker, Keg´s, osv.
Besvar
Photografen
Indlæg: 153
Tilmeldt: 11. sep 2017, 19:50

Sammen kobling af Grainfather?

Indlæg af Photografen »

Da jeg står og "vakler" mellem en Grainfather og en Brewster, sidst nævnte fordi jeg kan se at disse kan sammenkobles....Men kan Grainfather også det og hvis hvordan??

http://www.brewolution.com/index.php/da ... ter-2-x-ng" onclick="window.open(this.href);return false;
Dalmoseosebryg
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 16. nov 2015, 20:44
Geografisk sted: Højelse 4623

Re: Sammen kobling af Grainfather?

Indlæg af Dalmoseosebryg »

Hvad mener du med sammenkobles
Photografen
Indlæg: 153
Tilmeldt: 11. sep 2017, 19:50

Re: Sammen kobling af Grainfather?

Indlæg af Photografen »

Hvis du kigger den lille vedhæftet video, så siger billeder med end 1000 ord....har før prøvet at forklare det andet stedes, men uden held...derfor video :-)
Brugeravatar
dosser
Indlæg: 599
Tilmeldt: 10. nov 2010, 12:46
Geografisk sted: Løgumkloster
Kontakt:

Re: Sammen kobling af Grainfather?

Indlæg af dosser »

Er det ikke det man gør med en grainfather + en grainbrother? Og for mig ser vidioen noget omstændig ud, det er noget nemmer med en grainfather hvor pumpen og cirkulationen er monteret monteret.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
BAGER BRYG
Brygges i det gamle bageri og nydes i "BAGERIET" i Øster Højst.
Det er opbygget på fuldstændigt egoistiske tanker, kun med øje for personlig nydelse
Photografen
Indlæg: 153
Tilmeldt: 11. sep 2017, 19:50

Re: Sammen kobling af Grainfather?

Indlæg af Photografen »

Tjo...tror du har ret, blot at de ikke hænger sammen, så det er det samme bryg blot dobbelt op. Jeg kan heller ikke rigtig se hvordan det fungere, men det må jeg vist grave lidt mere i
Brugeravatar
Dntb1985
Indlæg: 503
Tilmeldt: 4. sep 2015, 01:58
Geografisk sted: Viborg

Re: Sammen kobling af Grainfather?

Indlæg af Dntb1985 »

dosser skrev:Er det ikke det man gør med en grainfather + en grainbrother? Og for mig ser vidioen noget omstændig ud, det er noget nemmer med en grainfather hvor pumpen og cirkulationen er monteret monteret.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
jeg har en grainfather og en grainbrother og det fungere bare godt. har købt en ekstra indsatssi til så jeg kan lave 2 bryg på samme tid med 20 mins forskydning.. de sælges dog ikke mere, da der ikke var nok salg i dem.. :(
Grainfather
In your face! Brewery
Brewed in a kitchen near you
Photografen
Indlæg: 153
Tilmeldt: 11. sep 2017, 19:50

Re: Sammen kobling af Grainfather?

Indlæg af Photografen »

Hmmm.....er ikke sikker på at jeg bliver forstået korrekt. Det jeg gerne vil sikre mig, er jo at brygget bliver 100% ens. Eller sagt jeg ønsker at forstørre min kapasitet til det dobbelte
Lønborg
Indlæg: 15
Tilmeldt: 27. sep 2016, 22:42

Re: Sammen kobling af Grainfather?

Indlæg af Lønborg »

Photografen skrev:Hmmm.....er ikke sikker på at jeg bliver forstået korrekt. Det jeg gerne vil sikre mig, er jo at brygget bliver 100% ens. Eller sagt jeg ønsker at forstørre min kapasitet til det dobbelte
Så skal du nok købe noget andet.. Måske et større bryganlæg end de to du overvejer..
Der fåes også 60 liters semiautomatiske anlæg
VH Jens
morfmir
Indlæg: 676
Tilmeldt: 16. dec 2008, 22:55
Geografisk sted: Mørkøv

Re: Sammen kobling af Grainfather?

Indlæg af morfmir »

Photografen skrev:Hmmm.....er ikke sikker på at jeg bliver forstået korrekt. Det jeg gerne vil sikre mig, er jo at brygget bliver 100% ens. Eller sagt jeg ønsker at forstørre min kapasitet til det dobbelte

Jeg har hørt rygter om at GF kommer i en større udgave inden længe.

/Thomas
---
Imod tåber kæmper selv guder forgæves
Photografen
Indlæg: 153
Tilmeldt: 11. sep 2017, 19:50

Re: Sammen kobling af Grainfather?

Indlæg af Photografen »

Tak for jeres indspark. Havde håbet på et andet udvalg, men det er jo ikke jeres skyld :-)
Dalmoseosebryg
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 16. nov 2015, 20:44
Geografisk sted: Højelse 4623

Re: Sammen kobling af Grainfather?

Indlæg af Dalmoseosebryg »

Andet udvalg? Der er jo altid Braumeister
Truntebryg
Indlæg: 5319
Tilmeldt: 15. nov 2008, 09:30

Re: Sammen kobling af Grainfather?

Indlæg af Truntebryg »

Det smarteste var nok lige og kikke nogen over skulderen, og se hvordan der brygges.

MEN jeg vil bestemt altid anbefale at se mindst et par bryg laver på den gammedags måde - personligt syntes jeg det giver den beste forståelse for hvad der sker.

Jeg er dog også klar over, at de nye anlæg er eder smarte og det kan jo tænde nørden i enhver.

Der er også Klarsteins udgave og så kommer der jo en BrewMonk også.
Brugeravatar
Borg
Indlæg: 4741
Tilmeldt: 28. dec 2009, 17:46
Geografisk sted: Herning

Re: Sammen kobling af Grainfather?

Indlæg af Borg »

Måske det også var værd at se på den nye model Lund Teknik kommer med.
Der er nogle meget smarte funktioner.

Selv foretrækker jeg det som Trunte kaldet "gammeldags måde", da jeg føler det giver større frihed.
Man kan godt se, at de der ikke har så meget plads som mig, kan drage fordel af disse sammenbyggede produkter.
Hilsen Erik Borg
http://www.borgsbryghus.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/BorgsBryghus/" onclick="window.open(this.href);return false;
Truntebryg
Indlæg: 5319
Tilmeldt: 15. nov 2008, 09:30

Re: Sammen kobling af Grainfather?

Indlæg af Truntebryg »

Helt down to earth - så er det jo blot en gryde med indbygget thermometer og stopur.

Det selvfølgelig smart, med de forskellige programmeringstrin - men set fra min side, så bruger jeg stortset ikke pauser længere (jo altså den ene)

Af de sidste 5-60 bryg, der er det kun decoctionbryg der har kørt med pauser. Jeg syntes der har gået alt for meget teori i de der pauser, og det bliver altid glimrende øl - så hvorfor gøre det mere besværligt.

Jeg kan dog godt se potentiale i at sætte et mæskeprogram på 50 - 65 -75 °C og så spiller det bare uden indblanding.

Jeg skal dog også indrømme, at jeg overvejer at prøve nogle "gamle" mæske programmer - fra mine første bryg. Bare for at se om det nu virker.

Så til evt. nybegyndere - start så simpelt som muligt, det skal nok blive til god ØL
grøntoft
Indlæg: 680
Tilmeldt: 18. sep 2014, 07:32
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Sammen kobling af Grainfather?

Indlæg af grøntoft »

Ellers er der også Bratberger.

http://bratberger.no/produkter/" onclick="window.open(this.href);return false;


Sent from my iPad using Tapatalk
"De ej poeter ere, der kun drikke vand"
- Ludvig Holberg
Besvar

Tilbage til "Udstyr"