RO vand af regnvand?

Alt i udstyr, flasker, Keg´s, osv.
Besvar
Brugeravatar
Benjamin
Indlæg: 826
Tilmeldt: 7. nov 2011, 11:14

RO vand af regnvand?

Indlæg af Benjamin »

drømmer lidt om RO vand, der er jo noget spilde-vand, derfor tænker jeg at andvende "lunkent kølevand, og opsamlet regnvand, (og, fra hanen.)
et RO anlæg med, boosterpumpe, skal ha et "fortryk" vist på min. 1 bar. det opstår jo ikke i en beholder/spand? hvad gør en?
Truntebryg
Indlæg: 5319
Tilmeldt: 15. nov 2008, 09:30

Re: RO vand af regnvand?

Indlæg af Truntebryg »

Med lidt god timing er det altså ikke nødvendigt med en boosterpumpe ... alm vandværkstryk er rigeligt til at et løber.

Men du tænker at opsamle "spildevandet" fra RO anlægget ?
Allan N
Indlæg: 24
Tilmeldt: 25. jul 2017, 10:11
Geografisk sted: Husum

Re: RO vand af regnvand?

Indlæg af Allan N »

Hvis det drejer sig om at genanvende kølevand samt regnvand, evt. opblandet med hanevand til RO produktion, skal du vel have fat et en eller anden form for hydrofor. Muligvis kan et husvandværk anvendes?
peos
Indlæg: 727
Tilmeldt: 1. dec 2011, 22:09

Re: RO vand af regnvand?

Indlæg af peos »

Regnvand er vel nærmest destilleret vand, så er der nogen ide i at sende det gennem et RO-anlæg? Er det ikke bare at blande det med vandhanevandet i et passende forhold?
Thage
Indlæg: 1442
Tilmeldt: 3. okt 2015, 09:37
Geografisk sted: Allerød

Re: RO vand af regnvand?

Indlæg af Thage »

peos skrev:Regnvand er vel nærmest destilleret vand, så er der nogen ide i at sende det gennem et RO-anlæg? Er det ikke bare at blande det med vandhanevandet i et passende forhold?
Hvis du får det fra et tag med tagpap el. Lign anbefales det ikk at vande spise ting med det, så..... jeg ville nok overveje det 2 gange...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Dalmoseosebryg
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 16. nov 2015, 20:44
Geografisk sted: Højelse 4623

Re: RO vand af regnvand?

Indlæg af Dalmoseosebryg »

Thage skrev:
peos skrev:Regnvand er vel nærmest destilleret vand, så er der nogen ide i at sende det gennem et RO-anlæg? Er det ikke bare at blande det med vandhanevandet i et passende forhold?
Hvis du får det fra et tag med tagpap el. Lign anbefales det ikk at vande spise ting med det, så..... jeg ville nok overveje det 2 gange...


Sent from my iPhone using Tapatalk
For ikke at glemme fugleklatter mv.
Besvar

Tilbage til "Udstyr"