STC-1000 look-a-like device...

Alt i udstyr, flasker, Keg´s, osv.
Besvar
Truntebryg
Indlæg: 5319
Tilmeldt: 15. nov 2008, 09:30

STC-1000 look-a-like device...

Indlæg af Truntebryg »

Havde på et tidspunkt købt en reserve STC-1000, og fik brug for den igår.
STC-look-a-like.png
Sjovt nok var det IKKE en STC-1000, og ved faktisk ikke hvad den så hedder (der er kun kinesiske tegn på den)

Kunne dog heldigvis kode 2 kinesertegn fra 230V info til en klemrække med samme tegn - og relæ udgangen kunne jeg spore via printet tæt på relæet. (min havde ikke relæ tegnet som på billedet)

Så jeg fik hurtigt 230V på dimsen - OG det er overhovedet IKKE samme software der er i denne dims !!!

For det første kan den kun - ENTEN køle eller varme !!!

For det andet, er der en hel del flere "sub-menuer" hvor der kan stilles på H/L alarm og ON tid ☺
Truntebryg
Indlæg: 5319
Tilmeldt: 15. nov 2008, 09:30

Re: STC-1000 look-a-like device...

Indlæg af Truntebryg »

OK - read the manual (når man har fundet den)

Den hedder MH-1210W

http://usefulldata.com/temperature-cont ... tructions/" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Broder Jacob
Indlæg: 508
Tilmeldt: 4. okt 2013, 19:33
Geografisk sted: Emmabodavej 19f, 4450 Jyderup

Re: STC-1000 look-a-like device...

Indlæg af Broder Jacob »

Hej Søren
Den er der vist ikke så meget ved.
den skal tilsluttes noget som både kan køle og varme.
Øl= en masse i en energisk fart
Omregnet
En masse øl i en fart= energi
Brugeravatar
Benjamin
Indlæg: 826
Tilmeldt: 7. nov 2011, 11:14

Re: STC-1000 look-a-like device...

Indlæg af Benjamin »

jeg har også fået fat om sådan en variant, men den er bedre end stc1000 til eks. mæskestyring, da den er nemmere at sætte set-temp på? (H Heating)
waahoo
Indlæg: 3
Tilmeldt: 19. feb 2018, 16:06
Geografisk sted: 4270 Høng

Re: STC-1000 look-a-like device...

Indlæg af waahoo »

Jeg har en STC-1000, som jeg ikke skal bruge, den har aldrig været brugt
Truntebryg
Indlæg: 5319
Tilmeldt: 15. nov 2008, 09:30

Re: STC-1000 look-a-like device...

Indlæg af Truntebryg »

Tjaaa - altså til 52,- incl porto så er den sku fin nok ☺(og 2 mdr leveringstid) Det ene køleskab har jeg bygget med både køl og varme - men har faktisk aldrig haft brug for begge dele.

Jeg har dog ikke fået checket om timeren kører rigtig i tid - for ellers var det jo uhyggeligt nemt at lave en ultra-low-cost mæskestyring med 3 af disse i parallel og så en omskifter på føleren.

Timer tiden vises hver 5 sek, kortvarigt istedet for temperaturen. Så kan man jo sagtens se hvornår man switcher til næste trin. Just a thought ☺
Brugeravatar
Benjamin
Indlæg: 826
Tilmeldt: 7. nov 2011, 11:14

Re: STC-1000 look-a-like device...

Indlæg af Benjamin »

Truntebryg skrev:Tjaaa - altså til 52,- incl porto så er den sku fin nok ☺(og 2 mdr leveringstid) Det ene køleskab har jeg bygget med både køl og varme - men har faktisk aldrig haft brug for begge dele.

Jeg har dog ikke fået checket om timeren kører rigtig i tid - for ellers var det jo uhyggeligt nemt at lave en ultra-low-cost mæskestyring med 3 af disse i parallel og så en omskifter på føleren.

Timer tiden vises hver 5 sek, kortvarigt istedet for temperaturen. Så kan man jo sagtens se hvornår man switcher til næste trin. Just a thought ☺
Timer tiden, hvordan skal det forstås?
Truntebryg
Indlæg: 5319
Tilmeldt: 15. nov 2008, 09:30

Re: STC-1000 look-a-like device...

Indlæg af Truntebryg »

Den viser jo normalt kun temperaturen - men når den så når f.eks 65°C så starter timeren.

Hvis den er sat til 60 min, så vil displayet viser hvor langt timeren er nået. Det gør den med små flash ind imellem. Altså tæller den ned fra 60 min til 0
Brugeravatar
Borg
Indlæg: 4741
Tilmeldt: 28. dec 2009, 17:46
Geografisk sted: Herning

Re: STC-1000 look-a-like device...

Indlæg af Borg »

Truntebryg skrev:Den viser jo normalt kun temperaturen - men når den så når f.eks 65°C så starter timeren.

Hvis den er sat til 60 min, så vil displayet viser hvor langt timeren er nået. Det gør den med små flash ind imellem. Altså tæller den ned fra 60 min til 0
Jeg forstår det heller ikke.
Den du linker til er en termostat, ikke en timer.
Hilsen Erik Borg
http://www.borgsbryghus.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/BorgsBryghus/" onclick="window.open(this.href);return false;
Truntebryg
Indlæg: 5319
Tilmeldt: 15. nov 2008, 09:30

Re: STC-1000 look-a-like device...

Indlæg af Truntebryg »

A7 is delayed turn of relay For example, if you set a delayed turn off reley 1min so when the temperature reaches the set limit, the temperature controller starts to read for 1 minute then the relay switches OFF.

Ikke at forveksle med delayed start (PU) - som er til køleskabs kompressor beskyttelse.

Så jo det er en termostat med indbygget timer
Brugeravatar
Benjamin
Indlæg: 826
Tilmeldt: 7. nov 2011, 11:14

Re: STC-1000 look-a-like device...

Indlæg af Benjamin »

det der A7 må jeg igang med at lege med. TAK for info...
Brugeravatar
Borg
Indlæg: 4741
Tilmeldt: 28. dec 2009, 17:46
Geografisk sted: Herning

Re: STC-1000 look-a-like device...

Indlæg af Borg »

Interessant
Hilsen Erik Borg
http://www.borgsbryghus.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/BorgsBryghus/" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Udstyr"