Kegerator af fryser

Alt i udstyr, flasker, Keg´s, osv.
Besvar
Nikke
Indlæg: 74
Tilmeldt: 15. feb 2007, 21:10
Geografisk sted: Risskov

Kegerator af fryser

Indlæg af Nikke »

Jeg har fundet en helt ny kummefryser, som jeg vil bruge til en kegerator. Jeg har styr på hvordan jeg vil bygge den. Vil købe taphaner med kompensator er i tvivl om jeg skal monterer hanerne med en meters bremselsange 3/16 som går over i en 3/8 ølslage eller om jeg bare skal lave den kortest mulige ølslange fra keg til hane. Jeg tænker på at undgå mest muligt skumdannelse. Vil bruge en inkbird til at styre temperaturen.

V.H
Nikolaj
Mange bryghilsner Nikke
kbh36
Indlæg: 377
Tilmeldt: 27. dec 2014, 19:43
Geografisk sted: 4060 Kr. Såby

Re: Kegerator af fryser

Indlæg af kbh36 »

Jeg har kompensator haner i min Kegerator,og jeg skal have bremse slange på, ellers er det 100% skum.
/Klaus
Cenosillicaphobia is the fear of an empty beer glass. Jeg har ikke et alkoholproblem, jeg har en hobby.
Nikke
Indlæg: 74
Tilmeldt: 15. feb 2007, 21:10
Geografisk sted: Risskov

Re: Kegerator af fryser

Indlæg af Nikke »

kbh36 skrev:Jeg har kompensator haner i min Kegerator,og jeg skal have bremse slange på, ellers er det 100% skum.
Hvor meget bremseslange bruger du 1 eller 11/2 meter pr hane?
Mange bryghilsner Nikke
Brugeravatar
Dntb1985
Indlæg: 503
Tilmeldt: 4. sep 2015, 01:58
Geografisk sted: Viborg

Re: Kegerator af fryser

Indlæg af Dntb1985 »

kbh36 skrev:Jeg har kompensator haner i min Kegerator,og jeg skal have bremse slange på, ellers er det 100% skum.
du tror ikke bare det er et co2 forskydningsproblem? jeg har lavet min egen kegerator ud af et køleskab med hvad der nok svare til 1 ½ meter slangen uden skum... Co2 skal jo gerne indstilles efter tryk i fustagen sådan som jeg har forstået det.
Grainfather
In your face! Brewery
Brewed in a kitchen near you
kbh36
Indlæg: 377
Tilmeldt: 27. dec 2014, 19:43
Geografisk sted: 4060 Kr. Såby

Re: Kegerator af fryser

Indlæg af kbh36 »

ca 1 meters penge.
Men jeg tager nok 10-15 cm af,så der kommer lidt mere flow,så kan jeg åbne lidt op for hanerne.
/Klaus
Cenosillicaphobia is the fear of an empty beer glass. Jeg har ikke et alkoholproblem, jeg har en hobby.
Besvar

Tilbage til "Udstyr"