Anmeldelse: Ikegger

Alt i udstyr, flasker, Keg´s, osv.
Besvar
Sune.Pedersen
Indlæg: 28
Tilmeldt: 17. aug 2016, 07:58

Anmeldelse: Ikegger

Indlæg af Sune.Pedersen »

Hej bryggere

Jeg har nu haft et par produkter fra ikegger.eu i brug nogle måneder og ville derfor give en lille anmeldelse, hvis nu der var andre bryggere, der som jeg stod og overvejede, hvordan man bruge ikeggers produkter og hvordan man begiver sig ud i kegging-verden.

I er selvfølgelig også velkomne til at stille uddybende spørgsmål. Så vil jeg forsøge bedst muligt at svare.

ikegger.eu er den europæiske afdeling af det australske ikegger, som for nogle år tilbage begyndte at introducere deres portefølje af produkter på de australske og new zealandske markeder.

Deres tilgang til kegging er bygget op omkring brugen af en ret bred vifte af keg-størrelser, hvor de mindste fra 2 til 10 liter er lig kina typen i rustfrit stål og så større Cornelius fade der i Europa kommer fra AEB i Italien.

De mindre fade er ment som et supplement og som et ultratransportabelt alternativ til almindelige fade og tryksættes alle via en mini-regulator med tilslutning til enten sifonpatroner (16-25g) eller sodastream/aga beholdere (425g). De mindste 2 liters fås også som isolerede growlers.

Ideen er at man som håndbrygger fylder sine store Cornelius fade og bruger dem til lagring/opbevaring, hvorefter man via tryk overfører fra Cornelius til en af de mindre kegs der som udgangspunkt passer i ens normale køleskab eller køletaske(når man skal på tur) og skænker derfra. Altså et forsøg på at tage kegerator/keezer delen ud af ligningen og dermed spare bryggeren for at skulle investere i endnu en fryser eller et køleskab.
Ideen er som sådan god nok, men det er ikke lige alle der har plads til et 2-5 liters keg med hane blandt grøntsager og børnenes madpakker.

Kvaliteten af ikegger.eu produkterne er generelt god. De små rustfri som på billedet er nok stålmæssigt som alle de andre rustfri kegs fra kina. Dog er der gjort en del ud af samlinger og tilbehøret i form af rustfri ball-lock fittings og en rigtig fin såkaldt forward sealing hane fra Intertap (Model: 8473) med flow control.

Valget af kvalitetsprodukter tror jeg er ret bevidst fra ikeggers side da jeg ellers har hørt andre udsagn omhandlende konkurrerende produkter, hvor haner mv har været af mere tvivlsom karakter og helhedsindtrykket derfor har lidt brast.

Personligt synes jeg ikke der er noget at sætte på kvalitet og funktion på ikeggers produkter. Alt virker fint ud af boksen. Der er udførlig instruktion med i kassen til hvert produkt og extra pakninger og sliddele ligeså. Dog kommer denne kvalitet også meden ret høj prislag (se deres website for priser), hvilket nok ikke lige får alle håndbryggere til at hoppe på den vogn.

Endvidere kan jeg også godt slå et slag for deres kundeservice der døgnet rundt (grundet deres tilstedeværelse i både EU og Australien) er klar til at hjælpe klovne som jeg selv med dumme spørgsmål om hvor højt serveringstryk mv skal være.

Pros:
* Dele af høj kvalitet
* Bredt sortiment: Mange forskellige størrelser og typer af accessories
* Instruktioner der ikke er oversat fra kinesisk via Google translate
* Grundlæggende god ide omkring produkterne som supplement til større kegs og som transportabel kegerator

Cons:
* Prisen er lidt høj, men set i lyset af at der leveres noget gedigent grej med i form af haner, regulator mv. er det nok ikke så slemt igen.
* Hvis man allerede har en kegerator er der nok ikke så meget brug for et sådant produkt, medmindre man planlægger mange picnic ture.
* Selvom deres kegs kan ligge og stå i hjemmets “normale” køleskab skal pladsen til det stadig være der.
* 16g patronerne tømmes hurtigt når man trykkarbonere. De er nok mest beregnet med henblik på servering.
Vedhæftede filer
29982938_10156155327024030_5743987034694433048_o.jpg
Bok_slash
Indlæg: 1
Tilmeldt: 10. nov 2017, 13:51

Re: Anmeldelse: Ikegger

Indlæg af Bok_slash »

Uff de er godt nok søde... Tak fordi at du bruger mine penge for mig ;D Er helt klart nød til at have en af deres 2 eller 4L kegs til sommerens mange strandture... noget nemmer end at slæbe min 19L cornelius + co2 flaske med bag i bilen i en spand is (ja, har jeg været tosset nok til at gøre)
BSL
Indlæg: 39
Tilmeldt: 17. nov 2017, 18:51

Re: Anmeldelse: Ikegger

Indlæg af BSL »

Det ser spændende ud... dem kendte jeg ikke. Tak for anmeldelsen.

Sendt fra min SM-A320FL med Tapatalk
Humlejægeren
Co-Admin
Indlæg: 1878
Tilmeldt: 7. jan 2011, 19:50
Geografisk sted: Horsens (Brædstrup)

Re: Anmeldelse: Ikegger

Indlæg af Humlejægeren »

Det ser lækkert ud, men prisen er nok en killer for mig.
Tak fordi du deler din erfaring
Brew Strong
Nikolaj
Mit
Indlæg: 38
Tilmeldt: 4. nov 2006, 09:57
Geografisk sted: Hammel

Re: Anmeldelse: Ikegger

Indlæg af Mit »

Har bestilt 4l med termojakke og intertab, så må vi se om jeg fortryder.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Besvar

Tilbage til "Udstyr"