Clear beer draught system

Alt i udstyr, flasker, Keg´s, osv.
Besvar
Knet
Indlæg: 497
Tilmeldt: 16. okt 2017, 19:58
Geografisk sted: Ballerup

Clear beer draught system

Indlæg af Knet »

Hej,

Nogle med fadøl der har erfaring med, eller følt behov for, gadgeten “Clear beer draught system”? http://www.clearbeerdraughtsystem.com

Er vant til bundfald fra sukkerkarbonerede flasker, men har for nylig udvidet med mulighed for fad og tvangskarbonering. Og på nogle øltyper er krystalklar øl lækkert! Så langt har jeg haft minimalt bundfald og derfor har første glas altid været ok klart. Det skal dog siges, at alt har været coldcrashet og efterfølgende har stået koldt i køler.

Situationen kan være en anden ved flytning af fad til festlokale. Ved andre øltyper. Hvis ikke der coldcrashes.

Cornelius suger fra bund. Med Clear beer draught system suges fra top. Der er fine udenlandske reviews. Men hvad siger I garvede fad ejere? Fed gadget eller spild af penge?

Vh. Kenneth
fjorgensen
Indlæg: 915
Tilmeldt: 2. apr 2014, 12:57
Geografisk sted: 7451 Sunds

Re: Clear beer draught system

Indlæg af fjorgensen »

Jeg synes ikke jeg har besvær med plumret øl fra fad. Det første glas kan være med meget eller lidt gær, men ellers kan der som regel skænkes klart øl til fadet løber tør.
keep it simple !
Brugeravatar
k.larsen
Indlæg: 710
Tilmeldt: 29. sep 2008, 20:47
Geografisk sted: nr.snede

Re: Clear beer draught system

Indlæg af k.larsen »

jeg synes at det ser spændende ud. Der kan nemt være noget bundfald i fustagen, specielt hvis øllet ikke er coldcrash´et først.
HumlepraXis - håndbryg i praksis - http://www.humlepraxis.dk" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.facebook.com/humlepraxis?ref=hl" onclick="window.open(this.href);return false;
Knet
Indlæg: 497
Tilmeldt: 16. okt 2017, 19:58
Geografisk sted: Ballerup

Re: Clear beer draught system

Indlæg af Knet »

Jeg har nu købt 2 stks. Af “clear beer draught system”. Til at starte med undlod jeg humlefilteret, da jeg tørhumer i brygspanden. Men der udvides nok snart med dette også, selvom det er en hamper pris for en lille rulle filter. Så kan der tørhumles uden noget klogger til, direkte i fad. Den virkelige dyre oplevelse må jo være at stå med 19 liter IPA, og ikke kunne få det ud. Og at risikere infektion ved åbning af fad, for at hæve/sænke humlesokker. Så hellere direkte i fad og suge fra toppen.

Målet på kort sigt er dog problemfrit at kunne flytte fustager til andre lokationer, med mindre risiko for uklar øl.

Og at kunne sukkerkarbonere de øl, der har godt af at kunne udvikle sig og så trække øl, uden at få bundfald med.

Mener også at Borg i et indlæg tidligere talte om, at bitterstoffer bundfalder i fadet og derved tænker jeg, at man måske ved sug fra bunden drikker flere bitterstoffer, end hvis sug sker fra toppen? Jeg ved det ikke, men gadgets er købt så nu skal der eksperimenteres.

Brulosophy lavede et review for nylig og de var meget imponerede af klarheden. Dog kunne jeg godt have brugt deres sædvanlige a/b test, hvor de sammenligner samme øl, med sug fra top og fra bund.

Vh. Kenneth
Flor
Indlæg: 145
Tilmeldt: 14. nov 2011, 20:52
Geografisk sted: Ørslev v/4760 Vordingborg

Re: Clear beer draught system

Indlæg af Flor »

Knet skrev:Jeg har nu købt 2 stks. Af “clear beer draught system”.
Vh. Kenneth

Moin Kenneth

Hvad må du slippe inkl. Fragt og evt. Told ?

Mvh Rene Flor
Bryghuset Flor
Knet
Indlæg: 497
Tilmeldt: 16. okt 2017, 19:58
Geografisk sted: Ballerup

Re: Clear beer draught system

Indlæg af Knet »

1135 svenske. Det kunne ikke betale sig at handle i USA. Pga told, afgift og 30 USD i forsendelse.
Den svenske står i 0,7 så det bliver 794 i danske inkl Porto.

Producenten har lige lavet en ny flyder, der er rund som en bold. Den jeg har købt er med den “gamle” flyder, der er mere dåse agtig, men gennemprøvet af mange. Det er den der er review på derude.

Jeg har skrevet sammen med ham for at høre om forskellene, og de er få. Så jeg slog til på den gamle. Han skrev: .....the reason for a change to a spherical design had nothing to do with performance of the system. I had to change manufacturers. It's still made in the US, and performs exactly as the original. The reference in the review to enhancement (brulosophys review) is because I told them it does float fractionally higher (1/8" or so), so they may have interpreted that as a change.”

1/8 tomme gør ikke det store for mig.

Jeg købte dem hos humle.se.

Vh Kenneth.
Flor
Indlæg: 145
Tilmeldt: 14. nov 2011, 20:52
Geografisk sted: Ørslev v/4760 Vordingborg

Re: Clear beer draught system

Indlæg af Flor »

Tak for udførlig info, den tror jeg også jeg hopper på

endnu engang tak

Mvh Rene
Bryghuset Flor
Besvar

Tilbage til "Udstyr"