Ændring af elgryde der slår fra.

Alt i udstyr, flasker, Keg´s, osv.
Besvar
Klgre
Indlæg: 16
Tilmeldt: 19. nov 2017, 09:06

Ændring af elgryde der slår fra.

Indlæg af Klgre »

Hej.
Jeg har læst en anden tråd der handler om samme problem. Her er der forskellige løsninger. Jeg vil prøve den med at sætte et stykke kork mellem grydens bund og overophedningssikringen. Men hvordan får man bunden af. Jeg kan ikke se nogle skruer. Er det møtrikken inde midt i gryden der skal løsnes.

Har en mistanke om at gryden slår fra når der brænder sukker fast i bunden.
Vedhæftede filer
3AD45E02-2EFB-4288-95D3-D322439B6F43.jpeg
Brugeravatar
Sidor
Indlæg: 209
Tilmeldt: 18. jan 2015, 20:12
Geografisk sted: Sakskøbing, Lolland :-)

Re: Ændring af elgryde der slår fra.

Indlæg af Sidor »

Klgre skrev:Hej.
Jeg har læst en anden tråd der handler om samme problem. Her er der forskellige løsninger. Jeg vil prøve den med at sætte et stykke kork mellem grydens bund og overophedningssikringen. Men hvordan får man bunden af. Jeg kan ikke se nogle skruer. Er det møtrikken inde midt i gryden der skal løsnes.

Har en mistanke om at gryden slår fra når der brænder sukker fast i bunden.
Mener skruerne sidder under de hvide fødder....

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
___________________________________________
Øl smager jo godt og så krummer det ikke i sengen
http://www.sidor.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
HoegildBryghus
Indlæg: 94
Tilmeldt: 8. jan 2017, 23:10
Geografisk sted: 7400 Herning

Re: Ændring af elgryde der slår fra.

Indlæg af HoegildBryghus »

Jeg ville ikke bruge kork så kan du næsten lige så godt kortslutte den, mine gryder har jeg modificeret ved at lægge 2 isoleringsskiver under overkogstermostat og bund, ( dem man bruger til krafttransistorer) det giver lige den ekstra temperatur der skal til. Lige under termostat har jeg boret nogle små huller 4mm i plastik bund, det giver også lidt ekstra køling til termostat, dit forslag lyder lidt brandfarlig.
Besvar

Tilbage til "Udstyr"