Ny taphane til elgryde

Alt i udstyr, flasker, Keg´s, osv.
Besvar
sunaj
Indlæg: 120
Tilmeldt: 27. feb 2012, 11:05
Geografisk sted: Roskilde

Ny taphane til elgryde

Indlæg af sunaj »

Jeg er kommet til at ødelægge taphanen på min elgryde :(
Hullet er ø 18 mm. Hvor finder jeg en ny?
Tak!
kbh36
Indlæg: 377
Tilmeldt: 27. dec 2014, 19:43
Geografisk sted: 4060 Kr. Såby

Re: Ny taphane til elgryde

Indlæg af kbh36 »

Det er formentlig en 3/8" der passer i.

En hane, brystnippel, 2 skiver, 2 pakninger og en omløber og noget pak tape, så skulle det virke.
/Klaus
Cenosillicaphobia is the fear of an empty beer glass. Jeg har ikke et alkoholproblem, jeg har en hobby.
sunaj
Indlæg: 120
Tilmeldt: 27. feb 2012, 11:05
Geografisk sted: Roskilde

Re: Ny taphane til elgryde

Indlæg af sunaj »

Jo tak det er en løsning. Med rustfri fittings og fødevaregodkendte pakninger er det dog også en noget dyr løsning...
peos
Indlæg: 727
Tilmeldt: 1. dec 2011, 22:09

Re: Ny taphane til elgryde

Indlæg af peos »

Du kan købe det hele rustfrit i Biltema, og så er det ikke dyrt. I stedet for brystniplen så køb en skroggennemføring (også Biltema), og genbrug pakningen fra den originale hane på indersiden. Så får du ikke brug for paktape. Det har jeg gjort på de 3 elgryder, som er mit HERMS system.
sunaj
Indlæg: 120
Tilmeldt: 27. feb 2012, 11:05
Geografisk sted: Roskilde

Re: Ny taphane til elgryde

Indlæg af sunaj »

Ok tak. Jeg kan godt nok ikke finde nogen af tingene på deres hjemmeside, men når de snart åbner i Roskilde vil jeg da tage ud og tjekke det :)
peos
Indlæg: 727
Tilmeldt: 1. dec 2011, 22:09

Re: Ny taphane til elgryde

Indlæg af peos »

Det var godt nok ikke rustfri men messing. Men det fungerer og har gjort det længe:
https://www.biltema.dk/bad/vvs/bordgenn ... 2000020419" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.biltema.dk/byggeri/vvs/vent ... 2000034402" onclick="window.open(this.href);return false;
sunaj
Indlæg: 120
Tilmeldt: 27. feb 2012, 11:05
Geografisk sted: Roskilde

Re: Ny taphane til elgryde

Indlæg af sunaj »

Den ser god ud og jeg har faktisk en 3/8" rustfri kuglehane liggende... Mange tak for links :)
Besvar

Tilbage til "Udstyr"