Min nye kegerator

Alt i udstyr, flasker, Keg´s, osv.
Besvar
Knet
Indlæg: 497
Tilmeldt: 16. okt 2017, 18:58
Geografisk sted: Ballerup

Min nye kegerator

Indlæg af Knet »

Se min nybyggede kegerator :-)

Det er et indbygningsskab, så pladsen er begrænset. Men 4 fade og tysker CO2 kan det rumme. Udstyret med forward sealing intertap haner med flowcontrol. Og med en afstand til drypbakken, så der kan stå en growler.

Så kan sommeren, konfirmation, studentergilde, runde fødselsdage mv. bare komme an :-)

Jeg løber ikke tør for kold øl :-)

God weekend fra Kenneth
18E8B610-FFB8-4538-B4B6-B0562F4053AD.jpeg
4CB2CC6C-A4B3-44F9-87ED-622397FC13B2.jpeg
Freund
Indlæg: 377
Tilmeldt: 16. aug 2017, 20:15
Geografisk sted: 7400 Herning

Re: Min nye kegerator

Indlæg af Freund »

Hvor ser det godt ud.
Lækker detalje med JG, så det er hurtigt at skifte fad/rense slanger.

Jeg bliver inspireret :-)

Hilsen
Freund
Knet
Indlæg: 497
Tilmeldt: 16. okt 2017, 18:58
Geografisk sted: Ballerup

Re: Min nye kegerator

Indlæg af Knet »

Hej Freund,

Jo tak :-)

Tanken var netop at det skulle være hurtigt og let med JG. Meeeennn.... den slange der er monteret på billedet er på en stålbarb med spændebånd. Jeg erfarede desværre, at der skulle være 50 cm overskudsslange for at døren kan åbne og da det er den hårde slags 3/8, blev den skubbet lidt skæv når døren lukkede og så fossede øllen ud...

Så jeg har desværre måtte skifte til barb og 5/16 slange, der er lige så hård, men trods alt mere fleksibel. Så nu er der øl på alle haner :-)

Men jeg har ikke opgivet endnu. Måske det bare kræver en 5/16 slange for fleksibilitet, der så på de sidste cm går over i en 5/16-3/8, der så kan forbindes til JG på shank. Så er der fleksibilitet på slange og brug af JG. Det vil også gøre det lettere at flytte et par shanks med haner over i min kommende jockey box, hvor jeg ikke vil spendere særskilte haner og shanks.

Jeg tror ikke at blødere slange i 3/8 kan forbindes til JG?

Vh Kenneth
Husum
Indlæg: 11
Tilmeldt: 3. aug 2018, 04:50
Geografisk sted: 8860 Ulstrup
Kontakt:

Re: Min nye kegerator

Indlæg af Husum »

Super lækkert set-up.
Hvor har du købt drypbakken henne?
Husum

Kegerator m/2 haner
Brewster Beacon
Fermentasaurus M/trykkit
Øloplukker
Knet
Indlæg: 497
Tilmeldt: 16. okt 2017, 18:58
Geografisk sted: Ballerup

Re: Min nye kegerator

Indlæg af Knet »

Hej Husum

Tak for det. Det virker også super :-)

Bakken var jeg på udkig efter længe. Men så fandt jeg den endelig hos TheMaltMiller.co.uk, hvor jeg over tid har købt en del. Den er bund solid. Tykt metal. Aftagelig og med aftagelig rist. 30 cm, men fås for 2,8 pund ekstra i 40 cm udgave.

Prisen er 31,90. https://www.themaltmiller.co.uk/product ... rip-trays/

Vh. Kenneth
Besvar

Tilbage til "Udstyr"