festfade / party kegs

Alt i udstyr, flasker, Keg´s, osv.
Besvar
promunch
Indlæg: 27
Tilmeldt: 15. aug 2013, 06:30

festfade / party kegs

Indlæg af promunch »

hej Alle... jeg er altså noget forvirret om de her party keg's.
på diverse køb salg sider, skriver de at fordelen er at holdbarheden er rigtig god.... og andre steder skriver de at man skal have den tømt inden 7dage ellers er øllet fladt?

er der nogen der har erfaring med det?
hvis jeg har sådan et party start delux håndtag, som kommer med CO2 patroner, er det så fordi det er noget lort til at håndtere CO2 og ilt?
burde det ikke hvis det er "gennemvædet" af CO2 kunne holde sig i flere måneder?

syntes også jeg har set nogle som sætter andre ting i dem så det kan holde sige lige så lang tid som alm. fade?

er der nogle der kan give mig lidt info om det?
HumleVæbneren
Indlæg: 82
Tilmeldt: 1. jul 2018, 20:39

Re: festfade / party kegs

Indlæg af HumleVæbneren »

Jeg bruger dem, og har uden problemer gemt øl i 6+ måneder i dem uåbnet, og en måneds tid efter de er taget i brug (ikke fordi det blev dårligt, de blev bare tømt). Hvis de skal holde efter de er anstukket er det selvfølgelig vigtigt at man benytter den type der bruger co2 til at tappe og ikke bare tyngdekraft og så trækker luft ind.

Sent from my BLA-L29 using Tapatalk
promunch
Indlæg: 27
Tilmeldt: 15. aug 2013, 06:30

Re: festfade / party kegs

Indlæg af promunch »

men bruger du bare sådan et party start delux håndtag?
eller har du noget andet fancy?
HumleVæbneren
Indlæg: 82
Tilmeldt: 1. jul 2018, 20:39

Re: festfade / party kegs

Indlæg af HumleVæbneren »

promunch skrev:men bruger du bare sådan et party start delux håndtag?
eller har du noget andet fancy?
Bare et party star deluxe tappehåndtag, det virker fint. Det vigtigste er, at man holder fadet koldt hele tiden når man bruger det, ellers begynder der at skumme helt vildt.

Sent from my BLA-L29 using Tapatalk
Holrits
Indlæg: 228
Tilmeldt: 1. maj 2014, 18:35

Re: festfade / party kegs

Indlæg af Holrits »

promunch skrev:men bruger du bare sådan et party start delux håndtag?
eller har du noget andet fancy?
Jeg bruger denne: http://holtecsolutions.dk/shop/16-oelha ... s-festfad/" onclick="window.open(this.href);return false;
Har også party star deluxe, men syntes det kommer alt for hurtigt ud, og det går meget øl til spilde mht. skum.
Jeg har ikke haft problemer med den anden :)
Besvar

Tilbage til "Udstyr"