Nogle labels er meget svære at fjerne fra flasker.
De er principielt også beregnet til at skulle blive siddende, uanset hvad de bliver udsat for.
Men for mange er det de sidste limrester der er problemet. Bl.a. på labels fra mit bryggeri.
Jeg har kontaktet min labelproducent og spurgt, hvad de kunne anbefale.
De bruger selv et produkt der hedder Quick Rens fra AltiCaretil at fjerne limrester fra deres produktionsmaskiner.
Jeg kontaktede AltiCare som fortalte, at dette produkt var velegnet til at fjerne den slags genstridig lim.
De havde også et andet produkt, Citrus Afrenser, der kunne sprøjtes direkte på label'en.
Begge produkter kan købes af private (førstnævnte må også bruges i fødevareindustrien) mod forudbetaling. De har ingen webshop (endnu, sagde de), men man kan bare ringe.
En spraydåse koster hhv. 186,- og 184,- plus moms og forsendelse. Der er rabat ved køb af 12 styk, så flere kan måske med fordel indkøbe sammen.
For en god ordens skyld skal jeg lige sige, at jeg ikke har noget med firmaet at gøre, og at jeg ikke selv har afprøvet produkterne. Det er bare en service jeg har ydet, da flere har købt flasker af mig med labels på.