O-ringe til Carlsberg fustager

Alt i udstyr, flasker, Keg´s, osv.
Besvar
clucking
Indlæg: 166
Tilmeldt: 29. mar 2008, 19:50

O-ringe til Carlsberg fustager

Indlæg af clucking »

Hej,

Jeg bruger to forskellige mærker fustager - begge med S-kobling. Til den ene type har jeg købt en "firkantet" o-ring hos Lund Teknik som passer fint - men til nogen Carlsberg fustager er det en mere almindelig "rund" o-ring der sidder mellem fustage og enhed man skruger ned i denne.
Er der nogen der ved, om disse o-ringe kan købes et sted?

Målt med en skydelære er de ca. Ø49 mm. udvendigt, ca. Ø42 mm. indvendigt og tykkelse ca. 3,5 mm.
Brugeravatar
GeheimBrau
Indlæg: 161
Tilmeldt: 2. apr 2017, 11:24
Geografisk sted: 2690 Mosede Strand

Re: O-ringe til Carlsberg fustager

Indlæg af GeheimBrau »

Ingen erfaring, men skal hente en S-kobling på posthuset om lidt...
Jeg er ikke stødt på forskellige (beskrevne) udgaver af S-koblinger, men med den vidunderlige mangel på standardisering i koblings/fad verdenen, skulle det ikke undre mig om der var yderligere forskelle.
GeheimBrau
/Gert
clucking
Indlæg: 166
Tilmeldt: 29. mar 2008, 19:50

Re: O-ringe til Carlsberg fustager

Indlæg af clucking »

GeheimBrau skrev:Ingen erfaring, men skal hente en S-kobling på posthuset om lidt...
Jeg er ikke stødt på forskellige (beskrevne) udgaver af S-koblinger, men med den vidunderlige mangel på standardisering i koblings/fad verdenen, skulle det ikke undre mig om der var yderligere forskelle.
Det er ikke selve S-koblingen der er forskel på - der kan du være tryg ved at din anstikker passer på forskellige fustager beregnet til den kobling.
Det er fustagerne der er lidt forskel på - selve beholderen og den del med stigerøret som du skruer ned i fustagen.
Besvar

Tilbage til "Udstyr"