88 kW gasbrænder!

Alt i udstyr, flasker, Keg´s, osv.
Besvar
Anders
Indlæg: 65
Tilmeldt: 23. mar 2006, 09:51
Geografisk sted: 1350 K

88 kW gasbrænder!

Indlæg af Anders »

Hej

Min brygmakker og jeg har lige fået ny gryde (100l) og er derfor på udkig efter en større gasbrænder da den gamle 5,6 kW er blevet for lille. I min jagt faldt jeg over disse amerikanske flammekastere. De fås i 3 str. Den største leverer 300.000 BTU = 88 kW!

Jeg tror det er den de bruger til at varme op i helvede med!!!
Billede

Den er kun 25,4 cm i diameter og kan fås både til natur- og flaskegas. Det bedste er næsten prisen: 89,5 USD! Jeg ved dog ikke hvad det koster at få den sendt fra USA... Meeen jeg overvejer da at finde ud af det! Dog muligvis kun den "lille" 29 kW model :-)

Link til siden HER

/anders
Morten
Indlæg: 767
Tilmeldt: 17. jan 2006, 17:02
Geografisk sted: Nørresundby

Indlæg af Morten »

Det er sa ellers en Seriøs en :)

husk der kommer 2 x moms på den da den kommer fra USA !
MvH
Morten
(9400)
PeterH
Indlæg: 130
Tilmeldt: 23. sep 2006, 09:48
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Den ser heftig ud...

Indlæg af PeterH »

Men måske er energien den afgiver koncentreret på et for lille areal under gryden...? Midten bliver vist rødglødende...

Kan du nøjes med 13,5 kW...?Sådan een har jeg netop købt til vores 70 ltr gryder.

Den er af mærket "El Cid" og er egentlig en gasbrænder til paella-pander og består af een til tre/fire brænderringe (alt efter model - fås fra Ø 25 - Ø 80 cm) der kan reguleres individuelt. Vi fik en Ø 40 cm brænder med 2 ringe, som passer perfekt til vores gryder med Ø 45 cm bund.

Jeg måtte slippe 30 Euro + forsendelsen for den, men der fulgte så også en 45 cm paella-pande og stativ ("have-grill-type-ting") med til den..:-)
Peter/.

Håndbryg....en skumfidus for feinschmeckere!
Brugeravatar
admin
Site Admin
Indlæg: 4754
Tilmeldt: 4. dec 2005, 16:25
Geografisk sted: 7080 Børkop

Indlæg af admin »

Prøv med en HT regulator på den brænder i har, jeg har før varmet 60 liter vand op med sådan en på ca. 20 min.

Jens
Anders
Indlæg: 65
Tilmeldt: 23. mar 2006, 09:51
Geografisk sted: 1350 K

Indlæg af Anders »

admin skrev:Prøv med en HT regulator på den brænder i har
Har godt overvejet det. Problemet er bare at vi brygger indenfor og jeg er ikke helt sikker på at flammesikringen fungerer optimalt når der kommer højere tryk på gassen. Ved ikke om den kan lukke hurtigt nok så vi ikke lægger huset i ruiner...

Egentlig tror jeg slet ikke at gryden kan overføre 88 kW til vandet... Jeg har før regnet på varmeovergangstal og varmegennemgangstal. Måske jeg skulle prøve igen. Gas er jo ikke gratis og det ville være spild af penge bare at brænde det af fordi man kan. Meen det ville stadig være sjovt at have en 88000w brænder!!

Løsningen med en paellabrænder lyder også ok.

Der tænkes...
/anders
mimerbryg
Indlæg: 94
Tilmeldt: 5. sep 2006, 23:43
Geografisk sted: Nørresundby

Indlæg af mimerbryg »

PeterH Skrevet: Lør okt 21, 2006 09:54 am Emne: Den ser heftig ud...

--------------------------------------------------------------------------------

Men måske er energien den afgiver koncentreret på et for lille areal under gryden...? Midten bliver vist rødglødende...

Kan du nøjes med 13,5 kW...?Sådan een har jeg netop købt til vores 70 ltr gryder.

Den er af mærket "El Cid" og er egentlig en gasbrænder til paella-pander og består af een til tre/fire brænderringe (alt efter model - fås fra Ø 25 - Ø 80 cm) der kan reguleres individuelt. Vi fik en Ø 40 cm brænder med 2 ringe, som passer perfekt til vores gryder med Ø 45 cm bund.

Jeg måtte slippe 30 Euro + forsendelsen for den, men der fulgte så også en 45 cm paella-pande og stativ ("have-grill-type-ting") med til den..:-)
Hej Peter

Har du et link? Jeg er nemlig på jagt efter en mere effektiv
gasbrænder.

Med venlig hilsen
Flemming
PeterH
Indlæg: 130
Tilmeldt: 23. sep 2006, 09:48
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af PeterH »

Du kan f.eks. prøve:

www.der-spanien-shop.de

samt

www.eBay.de (søg på paella, brenner eller gaskocher)

Vores nye brænder havde sin "ild-dåb" igår. Jeg lavede to batches á 50 ltr og brugte ialt ca. 3 kg gas.

Go' jagt!
Peter/.

Håndbryg....en skumfidus for feinschmeckere!
mimerbryg
Indlæg: 94
Tilmeldt: 5. sep 2006, 23:43
Geografisk sted: Nørresundby

Indlæg af mimerbryg »

Hej Peter

Tusind tak for linket.

Med venlig hilsen
Flemming
Brugeravatar
admin
Site Admin
Indlæg: 4754
Tilmeldt: 4. dec 2005, 16:25
Geografisk sted: 7080 Børkop

Indlæg af admin »

http://www.hwl.dk/Default.aspx?ID=399&M ... ID=1291124

Hvordan kan den bære en gryde på 70 liter ?

Jens
PeterH
Indlæg: 130
Tilmeldt: 23. sep 2006, 09:48
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af PeterH »

Absolut uden problemer...første batch i søndags var 17 kg malt og 43 ltr vand, - knap 70 kg incl. gryde...!

Det er en forholdsvis solid sag lavet af 3/4" rør med en rimelig godstykkelse. Støtterne er lavet i 2 eller 3 mm pladejern, og det hele er emaljeret, - jeg var mere nervøs for om gryden ville holde, da den står på kun tre forholdsvis små støttepunkter.

Men det fungerer rigtigt fint...

BEMÆRK DOG: Brænderen er uden flammesikring og fremstillet til udendørs brug....vi bruger den dog indendøre, i et stort industrilokale...:-)
Peter/.

Håndbryg....en skumfidus for feinschmeckere!
Brugeravatar
admin
Site Admin
Indlæg: 4754
Tilmeldt: 4. dec 2005, 16:25
Geografisk sted: 7080 Børkop

Indlæg af admin »

Jeg har set dem i tyskland beregnet til inddøres brug , jeg mener jeg har set dem til omkring 200 euro.

Jens
PeterH
Indlæg: 130
Tilmeldt: 23. sep 2006, 09:48
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af PeterH »

Hvis tyskerne har et andet reglement vedr. brug af gasudstyr kan det jo egentlig sagtens være den samme type brænder....?

Men jeg mener også at huske et billede af samme brænder monteret med flammesikring eet eller andet sted på nettet.....i så fald er det en pebret flammesikring, - som nævnt er vores brænder købt i Tyskland til 30 Euro + forsendelse (12 Euro) incl. paella-pande, m.m. men excl. regulator.
Peter/.

Håndbryg....en skumfidus for feinschmeckere!
Brugeravatar
admin
Site Admin
Indlæg: 4754
Tilmeldt: 4. dec 2005, 16:25
Geografisk sted: 7080 Børkop

Indlæg af admin »

I BP´s katalog er der en flammesikring og en føler for ca. en tusse

http://www.haandbrygforum.dk/gallery/al ... g06_da.pdf

Jens
Besvar

Tilbage til "Udstyr"