mæskepumpe

Alt i udstyr, flasker, Keg´s, osv.
Besvar
jakobø
Indlæg: 1796
Tilmeldt: 2. sep 2006, 10:43
Geografisk sted: 7000 fredericia
Kontakt:

mæskepumpe

Indlæg af jakobø »

jeg er ved at se mig om efter en billig pumpe til at bruge når jeg mæsker i min nye elgryde. derfor har jeg fået kig på HYDOR L20 http://www.vcore.dk/shop/productinfo.asp?id=3101! jeg har læst at andre håndbryggere bruger den, dog skal den nedsænkes i vand. andre bud på en billig pumpe?? og er der nogen herinde der bruger denne??
Brygger lejlighedsvist.
steenj
Indlæg: 42
Tilmeldt: 22. okt 2006, 19:14
Geografisk sted: 7080 Børkop

Re: mæskepumpe

Indlæg af steenj »

jakobø skrev:jeg er ved at se mig om efter en billig pumpe til at bruge når jeg mæsker i min nye elgryde. derfor har jeg fået kig på HYDOR L20 http://www.vcore.dk/shop/productinfo.asp?id=3101! jeg har læst at andre håndbryggere bruger den, dog skal den nedsænkes i vand. andre bud på en billig pumpe?? og er der nogen herinde der bruger denne??
Jeg har en hydor L20 og det ser ud til at den lige leverer nok flow til cirkulation. Du skal dog være opmærksom på at den ikke er fødevare godkendt, det er en akvariepumpe. Jeg har valgt at tage chancen i første omgang men har planer om at lave en slangepumpe.
Jeg formoder at du kender Lunds pumpe ? Den er lidt dyr men fødevare godkendt til 85 grader.
Jeg har på fornemmelsen at du er lidt ligesom mig selv, prøver at få det hele lidt billigere ligesom elgryden på Ebay, jeg har også fundet en der.
Så køber vi alligevel det rigtige senere og har spildt de penge vi brugte på det billigere produkt :-) Nå men min gryde er nu god nok og jeg har købt den rigtige indsatssi, lad være med at købe den fra Vejers.

Mvh, Steen.
jakobø
Indlæg: 1796
Tilmeldt: 2. sep 2006, 10:43
Geografisk sted: 7000 fredericia
Kontakt:

Re: mæskepumpe

Indlæg af jakobø »

steenj skrev: jeg har købt den rigtige indsatssi, lad være med at købe den fra Vejers.

Mvh, Steen.
den fra vejers er helt hen i vejret! den er alt for lang! og passer ikke rigtig til noget som helst.

men rart at høre andre bruger denne pumpe! overvejer den virkelig! men jeg er nu også intresseret i at høre om den slangepumpe
Brygger lejlighedsvist.
steenj
Indlæg: 42
Tilmeldt: 22. okt 2006, 19:14
Geografisk sted: 7080 Børkop

Re: mæskepumpe

Indlæg af steenj »

jakobø skrev:
steenj skrev: jeg har købt den rigtige indsatssi, lad være med at købe den fra Vejers.

Mvh, Steen.
den fra vejers er helt hen i vejret! den er alt for lang! og passer ikke rigtig til noget som helst.

men rart at høre andre bruger denne pumpe! overvejer den virkelig! men jeg er nu også intresseret i at høre om den slangepumpe
Slagngepumper er faktisk meget simple og muligt at lave selv.
Princippet er at have en slange der trykkes flad med et par hjul der drives rundt af f.eks en viskermotor. Jeg har en jeg har fået af en kollega og vil prøve om jeg kan lave og oploade et billede så du kan se princippet.
I mellemtiden kan du jo prøve at søge på brygforum. Der har den været omtalt og der er ling til billeder af den. Det er i en tråd der handler om den samme pumpe du tænker på at købe.

Mvh, Steen.
steenj
Indlæg: 42
Tilmeldt: 22. okt 2006, 19:14
Geografisk sted: 7080 Børkop

pumpe

Indlæg af steenj »

jeg har lagt et billede af en slangepumpe i galleriet.


Mvh,Steen.
jakobø
Indlæg: 1796
Tilmeldt: 2. sep 2006, 10:43
Geografisk sted: 7000 fredericia
Kontakt:

Indlæg af jakobø »

ser spændende ud! hvis man havde et værksted med det rigtige værktøj kunne man da vist godt selv bikse sådan en sammen
Brygger lejlighedsvist.
Besvar

Tilbage til "Udstyr"