Kegs

Alt i udstyr, flasker, Keg´s, osv.
Besvar
Jimmi
Indlæg: 227
Tilmeldt: 22. mar 2006, 22:04
Geografisk sted: Randers

Kegs

Indlæg af Jimmi »

Hey guys

Jeg har lige et spørgsmål (igen igen) men hvis man ikke spørger får man jo ikke noget at vide :)...

Vedr kegs.... kan man bruge disse fustager gang på gang?
hvordan holder bryggen på sådan en Keg :)
Hvordan fungerer det med CO2.... kan se man skal have en tappehane hvor der er indbygget CO2 patron, men hvordan harmonerer det med bryggens normale karbonering??

Havde kig på 5L mini kegs som en mulighed til vores bryg

hygge til alle
Jimmi
Øv ingen bryg igang :(
Ovi

Indlæg af Ovi »

Hvis du renser din keg korrekt kan du bruge den så meget du vil.
Du karbonerer dit bryg helt som du plejer, den co2-patron som følger med en keg bruges KUN til at få øllet ud.
Husk dog at keg'en ikke kan klare et særlig højt tryk; du skal derfor ikke regne med at kunne hælde en hvede på keg. Men for ales er det glimrende.

Til dit første bryg vil jeg dog anbefale dig kun at hælde på flasker. Det er meget lærerigt at smage på øllet undervejs, og de 5 liter skal drikkes inden for relativt kort tid. Jeg er i hvert fald glad for at jeg ventede til et senere bryg med at hælde på keg.
JensGam
Indlæg: 331
Tilmeldt: 6. dec 2005, 15:27
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af JensGam »

Hej

Jeg fyldte på fad fra 2. bryg af, jeg har købt det sæt som Torben Lund sælger med 4 fest fade(minikegs), co2, anstikker og en regulator. Med dette kan du også tvangskarbonere, dvs sætte 2 bar på festfadet og bunden i vejret, så får man godt kaborneret øl, og intet bundfald som ved karbonering med sukker.

Det er forholdsvis enkelt at rengøre disse, men en gang keg clean. så længe man ikke lader den sidste rest øl stå og tørre ind.

Mvh
Jens Christian Gam
Besvar

Tilbage til "Udstyr"