Ang. Fredericiabryghus

links til andre fora eller hjemmesider.
Med relevans til øl
Brugeravatar
admin
Site Admin
Indlæg: 4754
Tilmeldt: 4. dec 2005, 16:25
Geografisk sted: 7080 Børkop

Ang. Fredericiabryghus

Indlæg af admin »

Jeg har fået tilbudt at starte Fredericiabryghus op igen.
Jeg gør det ulønnet og vil gerne høre om der er andre der har lyst til at være med ?
Det kommer til at foregå på den måde at jeg er den der har ansvaret for øllet og myndighederne, men jeg vil gerne at der er andre der også brygger noget godt øl der - sammen med mig - senere selv.
Anlægget er top professionelt og øllet kommer ud til kunderne i Fredericia by, det er altså noget man kan lære rigtig meget af :-)
Det er sådan set næsten en læreplads for den der har en lille brygmester i maven.
Sig til hvis det har noget interesse.
Der er også et lille site oppe at køre, www.fredericiabryghus.dk som man vil få lov til at pille ved

Mvh.
Jens
Brugeravatar
Ousen
Co-Admin
Indlæg: 360
Tilmeldt: 7. jun 2009, 08:41
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

Re: Ang. Fredericiabryghus

Indlæg af Ousen »

I det omfang du kan bruge en nybegynder med kun fire all grain bag sig, så er jeg helt frisk på at give det et forsøg. Grundet en handicappet søn ved siden af fuldtidsjob, så vil jeg ikke blive en arbejdskraft mange timer om ugen, men nogle weekender og torsdage kan da helt sikkert blive aktuelt. Jeg bor trods alt kun ti minutter på cyklen væk og arbejder to minutter til fods fra bryghuset.

EDIT Søndag: Jeg kom vist til at virke lidt nølende. Jeg vil meget gerne prøve at ligge så mange timer i det, som det overhovedet er mig muligt.
Brugeravatar
admin
Site Admin
Indlæg: 4754
Tilmeldt: 4. dec 2005, 16:25
Geografisk sted: 7080 Børkop

Re: Ang. Fredericiabryghus

Indlæg af admin »

Jeg takker for alt jeg kan "få" af hjælp - jeg har det sådan at det primært skal være hyggeligt, altså noget i retning af at drikke lidt øl, og brygge og spise :-)

Jens
Brugeravatar
Glenn H.
Indlæg: 182
Tilmeldt: 18. dec 2009, 09:59
Geografisk sted: Kolding

Re: Ang. Fredericiabryghus

Indlæg af Glenn H. »

Det lyder rigtigt spændende og som en god mulighed for at suge en masse erfaring til sig.
Men med 2 børn, hund, kat, hus, have, arbejde, osv. tror jeg simpelthen ikke jeg har tid til det, desuden er jeg også helt ny inden for ølbrygningen.

Jeg vil dog meget gerne komme over en dag og kigge med over skulderne når I engang er kommet igang :)
- mvh. Glenn
Brugeravatar
jrm
Indlæg: 145
Tilmeldt: 20. aug 2008, 09:07
Geografisk sted: Det falske sted AKA Sverige
Kontakt:

Re: Ang. Fredericiabryghus

Indlæg af jrm »

Jeg har desværre valgt at bosætte mig et stykke fra Fredericia, men de par gange om året hvor vi er på besøg i DK er vi som regel i udkanten af Fredericia da familien bor der. Det kunne da være sjovt at være "gæsteassistent" en gang hvis lejligheden byder sig.
Brugeravatar
Ousen
Co-Admin
Indlæg: 360
Tilmeldt: 7. jun 2009, 08:41
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

Re: Ang. Fredericiabryghus

Indlæg af Ousen »

admin skrev:Jeg takker for alt jeg kan "få" af hjælp - jeg har det sådan at det primært skal være hyggeligt, altså noget i retning af at drikke lidt øl, og brygge og spise :-)

Jens
Det er jeg i hvert fald helt med på. Du melder bare noget, så skal jeg se at få det passet ind.
jakobø
Indlæg: 1796
Tilmeldt: 2. sep 2006, 10:43
Geografisk sted: 7000 fredericia
Kontakt:

Re: Ang. Fredericiabryghus

Indlæg af jakobø »

jamen det lyder helt klart som noget jeg kunne være intresseret i. det ville være dejligt hvis fredericia bryghus kunne komme rigtigt på banen denne gang.
Brygger lejlighedsvist.
Brugeravatar
admin
Site Admin
Indlæg: 4754
Tilmeldt: 4. dec 2005, 16:25
Geografisk sted: 7080 Børkop

Re: Ang. Fredericiabryghus

Indlæg af admin »

ja ik :-) jeg tænker ofte på dengang vi bryggede ud i min garage - det skal være lidt som den gang, bare på et anlæg inden for.

Jens
jakobø
Indlæg: 1796
Tilmeldt: 2. sep 2006, 10:43
Geografisk sted: 7000 fredericia
Kontakt:

Re: Ang. Fredericiabryghus

Indlæg af jakobø »

det var sku en oplevelse at komme ud i din garage og lære lidt om den fantastiske brygverden, man var sikker på at være blevet meget klogere, og ikke mindst have fået afmystificeret nogen ting.
Brygger lejlighedsvist.
Brugeravatar
Ousen
Co-Admin
Indlæg: 360
Tilmeldt: 7. jun 2009, 08:41
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

Re: Ang. Fredericiabryghus

Indlæg af Ousen »

Garagen lyder bestemt hyggelig. Jeg har naturligvis ikke brygget i den, men husker tydeligt, da jeg fik en kold Sommerøl og et par gode råd inden jeg gik i gang med mit første bryg.
Bryggeren
Indlæg: 126
Tilmeldt: 22. jul 2008, 12:22
Geografisk sted: Skødstrup

Re: Ang. Fredericiabryghus

Indlæg af Bryggeren »

Jeg kunne da også sagtens se mig selv som gæsteassistent. Mine forældre bor i Børkop, og det skulle da undre mig, hvis ikke jeg kunne få nogle besøg i Børkop til at falde sammen med brygdage i Fredericia. Eller hvor skulle det foregå ?

Lasse
Morten
Indlæg: 767
Tilmeldt: 17. jan 2006, 17:02
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Ang. Fredericiabryghus

Indlæg af Morten »

Du ringer bare Jens så er jeg klar !
MvH
Morten
(9400)
Brugeravatar
admin
Site Admin
Indlæg: 4754
Tilmeldt: 4. dec 2005, 16:25
Geografisk sted: 7080 Børkop

Re: Ang. Fredericiabryghus

Indlæg af admin »

tænkte jeg nok :-)

Jens
Brugeravatar
Ousen
Co-Admin
Indlæg: 360
Tilmeldt: 7. jun 2009, 08:41
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

Re: Ang. Fredericiabryghus

Indlæg af Ousen »

Du ringer også bare her. Eller sender en PB
Morten
Indlæg: 767
Tilmeldt: 17. jan 2006, 17:02
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Ang. Fredericiabryghus

Indlæg af Morten »

Freder Fredericia gør det jo dejligt nemt. og det er ved at være noget siden jeg har lavet noget støre end 25L :/
MvH
Morten
(9400)
Besvar

Tilbage til "links til fora/hjemmesider + Info fra håndbrygforum"