Køb af vandrapport

Kun for nørder :-)
Besvar
ErikS
Indlæg: 10
Tilmeldt: 28. mar 2017, 11:26

Køb af vandrapport

Indlæg af ErikS »

Jeg vil gerne have lavet en vandrapport af mit vand. Jeg bor i Odense og mit vand kommer fra 3 forskellige vandværker (sikkert blandet). De 3 rapporter jeg kan downloade er så forskellige at jeg gerne vil betale for at få lavet en analyse. Men hvor får man lavet sådan en, og hvad koster det ca.?
Truntebryg
Indlæg: 5319
Tilmeldt: 15. nov 2008, 09:30

Re: Køb af vandrapport

Indlæg af Truntebryg »

Dit problem er vist mere - at du jo kan få vandet fra værk1 i en uge og så er det måske værk3 i næste uge ??

Jeg ved at der er super godt vand syd for Odense - så jeg ville da finde et lille vandværk hvor du kunne hente dit vand... (med mindre du brygger vildt meget)
CasparB
Indlæg: 79
Tilmeldt: 1. jan 2017, 19:29
Geografisk sted: Odense 5220

Re: Køb af vandrapport

Indlæg af CasparB »

Hvor er syd for Odense?

Sendt fra min WAS-LX1 med Tapatalk
MEOLSEN
Indlæg: 146
Tilmeldt: 30. dec 2006, 21:10
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Køb af vandrapport

Indlæg af MEOLSEN »

Ja det er vist spild af penge at få lavet en sådan rapport idet de enkelte vandværker selv kan vælge hvordan vandet må "blandes". Derved har du kun en rapport der er gældende på lige præcis det tidpunkt du foretog tapningen, og det er næppe sådan vandet blandes for altid fremover.
mvh
MEOLSEN
Truntebryg
Indlæg: 5319
Tilmeldt: 15. nov 2008, 09:30

Re: Køb af vandrapport

Indlæg af Truntebryg »

Vester Hæsinge har lækkert blødt vand - ca 10 °dH.

Næste gang jeg kommer på de kanter, så skal jeg godt nok have en spand fyldt med hjem
Allan N
Indlæg: 24
Tilmeldt: 25. jul 2017, 10:11
Geografisk sted: Husum

Re: Køb af vandrapport

Indlæg af Allan N »

Hvis det stadig har interesse, er der en i FB gruppen haandbrygger der tilbyder en vandanalyse for 200-.

Bare søg på vandanalyse
Besvar

Tilbage til "Kemi"