Fadølskøler what to??

For de hjemme bryggere der vil bygge en fed hjemmebar, men der er også plads til de der ikke brygger øl :-)
Thage
Indlæg: 1442
Tilmeldt: 3. okt 2015, 09:37
Geografisk sted: Allerød

Fadølskøler what to??

Indlæg af Thage »

DarkRaver skrev:Hej hej,

Jeg har en Pygmy 25/k exclusive.. Det er en fantastisk maskine, som samtidig ser skide godt ud i "baren" med lyset tændt i fronten.. Kølingen fejler bestemt heller ikke noget., så kan kun anbefale den bette sorte pygmy..

Vh

Kenneth K
Fedt ! ;) så er næste opgave lige at overbevise fruen at det snart er tid...

Er det med 1 eller 2? Tænker når der 2 spiraler så fungere det bare med 2 også...


Sent from my iPhone using Tapatalk
DarkRaver
Indlæg: 64
Tilmeldt: 21. aug 2013, 18:08
Geografisk sted: 9310 Vester Hassing

Re: Fadølskøler what to??

Indlæg af DarkRaver »

Det er med to haner.. Den fungere super både med en og to fustager.. Jeg har ikke oplevet at den ikke har kunnet køle.. Hverken med en eller to haner i gang..

Vh

Kenneth k
Thage
Indlæg: 1442
Tilmeldt: 3. okt 2015, 09:37
Geografisk sted: Allerød

Re: Fadølskøler what to??

Indlæg af Thage »

Cool.... Savle!

Bruger du den til daglig eller kun ved gæster? Læst at hverdags glasset bedst skænkes med cornelius på køl og lille hane


Sent from my iPhone using Tapatalk
Thage
Indlæg: 1442
Tilmeldt: 3. okt 2015, 09:37
Geografisk sted: Allerød

Re: Fadølskøler what to??

Indlæg af Thage »

Hvordan er lyd niveau egentlig?


Sent from my iPhone using Tapatalk
DarkRaver
Indlæg: 64
Tilmeldt: 21. aug 2013, 18:08
Geografisk sted: 9310 Vester Hassing

Re: Fadølskøler what to??

Indlæg af DarkRaver »

Jeg bruger den 90% kun til fester.. Det sker da, at en fustage får lov til at fast inventar :) i mit tilfælde kommer der en del skum i det første glas der tappes, efter en god nats søvn.. Maskinen er klar på få minutter, så den står ikke tændt hele tiden når det er.

Larmer den?? Nej, det mener jeg bestemt ikke.. Den siger selvfølgelig lidt når den køler, men ellers er den helt lydløs..

Vh

Kenneth k
Thage
Indlæg: 1442
Tilmeldt: 3. okt 2015, 09:37
Geografisk sted: Allerød

Re: Fadølskøler what to??

Indlæg af Thage »

DarkRaver skrev:Jeg bruger den 90% kun til fester.. Det sker da, at en fustage får lov til at fast inventar :) i mit tilfælde kommer der en del skum i det første glas der tappes, efter en god nats søvn.. Maskinen er klar på få minutter, så den står ikke tændt hele tiden når det er.

Larmer den?? Nej, det mener jeg bestemt ikke.. Den siger selvfølgelig lidt når den køler, men ellers er den helt lydløs..

Vh

Kenneth k
Ok så picnichanen(fustage i køleskab) er stadig bedste daglig løsning...

Den Biermaxx jeg har mig summer lidt rigeligt, så sammenlignet?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Brugeravatar
KimJohansen
Indlæg: 585
Tilmeldt: 9. jan 2014, 11:04
Geografisk sted: Frederiksberg
Kontakt:

Re: Fadølskøler what to??

Indlæg af KimJohansen »

Jeg synes min Lindr Kontakt 40K larmer og lukker døren til rummet når den er tændt. Det er rigtigt at den er stille når den ikke køler. Det gør den i ca. 5 min ved opstart og så med jævne mellemrum efterfølgende og selvf. mere hvis du tapper.
Thage
Indlæg: 1442
Tilmeldt: 3. okt 2015, 09:37
Geografisk sted: Allerød

Re: Fadølskøler what to??

Indlæg af Thage »

KimJohansen skrev:Jeg synes min Lindr Kontakt 40K larmer og lukker døren til rummet når den er tændt. Det er rigtigt at den er stille når den ikke køler. Det gør den i ca. 5 min ved opstart og så med jævne mellemrum efterfølgende og selvf. mere hvis du tapper.
Ok, spm. Er jo så om der mht lyd er forskel på de 2, eller den bare er bling'et op...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Brugeravatar
sheine
Indlæg: 246
Tilmeldt: 9. aug 2012, 11:53
Geografisk sted: Vordingborg

Re: Fadølskøler what to??

Indlæg af sheine »

KimJohansen skrev:Jeg synes min Lindr Kontakt 40K larmer og lukker døren til rummet når den er tændt. Det er rigtigt at den er stille når den ikke køler. Det gør den i ca. 5 min ved opstart og så med jævne mellemrum efterfølgende og selvf. mere hvis du tapper.
Jeg har en Pygmy 25 og har lidt samme opfattelse. Den larmer de første fem minutter, men derefter er det kun en gang imellem. Hvis jeg bare skal have et par øl en aften, tænder jeg den, tapper det første glas efter fem minutter og slukker derefter for maskinen. Øllet i køleren holder sig koldt i et stykke tid efter man har slukket maskinen, så man kan godt tappe et glas mere en halv time efter.
Thage
Indlæg: 1442
Tilmeldt: 3. okt 2015, 09:37
Geografisk sted: Allerød

Re: Fadølskøler what to??

Indlæg af Thage »

Skrevet en mail til dem og spurgt om dB niveau på 40/K og 25/K eksklusiv - må se hvad de vender retur med...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Truntebryg
Indlæg: 5319
Tilmeldt: 15. nov 2008, 09:30

Re: Fadølskøler what to??

Indlæg af Truntebryg »

Vi har også den der Lindr 40 med 2 haner - super let at betjene, men altså rimelig tung.

Den er bestemt ikke lydløs, men i slyngelstuen er det uden betydning - da der ofte er alt muligt andet støj ;-)
Thage
Indlæg: 1442
Tilmeldt: 3. okt 2015, 09:37
Geografisk sted: Allerød

Re: Fadølskøler what to??

Indlæg af Thage »

Nå, så fik jeg svar - de har desværre ikk dB målinger på deres kølere, så spurgt om der er forskel på de 2...

Vedr. Placering vil det jo være rart at kunne tænde den op i køkkenet ved spisebord når der er gæsten, uden at der skal udleveres ørepropper


Sent from my iPhone using Tapatalk
Holrits
Indlæg: 228
Tilmeldt: 1. maj 2014, 17:35

Re: Fadølskøler what to??

Indlæg af Holrits »

Thage skrev:Nå, så fik jeg svar - de har desværre ikk dB målinger på deres kølere, så spurgt om der er forskel på de 2...

Vedr. Placering vil det jo være rart at kunne tænde den op i køkkenet ved spisebord når der er gæsten, uden at der skal udleveres ørepropper


Sent from my iPhone using Tapatalk
Kan du med garanti ikke jo mindre i har højt musik på ;) der sidder kraftig blæsemotor i dem alle som køler kondensatoren ned, så lyd niveau vil højst sandsynligt være det sammen mellem de 2 modeller.
jesperth
Indlæg: 167
Tilmeldt: 11. aug 2015, 23:31

Re: Fadølskøler what to??

Indlæg af jesperth »

Thage skrev: Ok så picnichanen(fustage i køleskab) er stadig bedste daglig løsning...

Sent from my iPhone using Tapatalk
Hvad gør i egentlig med den kombination? Jeg har også et par fade i køleskabet - mest til lagring, men ind imellem snupper jeg da et glas fra dem. Så sætter jeg picnichane på - tapper et par glas og tager så picnichanen af, skiller den ad og gør den ren. Det er jo er farligt besvær for et par glas øl - så kan jeg lade picnichane/slange sidde på i f.eks. en uges tid, eller er det for længe?
DarkRaver
Indlæg: 64
Tilmeldt: 21. aug 2013, 18:08
Geografisk sted: 9310 Vester Hassing

Re: Fadølskøler what to??

Indlæg af DarkRaver »

Min Pygmy25 kan sagtens stå i nærheden.. Har haft den sat op ved siden bordet mange gange.. Med få og mange gæster.. Ingen problemer, med eller uden musik. Den køler som sagt kun et lille stykke tid af gangen. Hyppigheden afhænger selvfølgelig af hvor meget der tappes.. Når den ikke køler siger den ikke et kvæk.

Vh

Kenneth k
Besvar

Tilbage til "Hjemmebar"