Defekt fadølskøler

For de hjemme bryggere der vil bygge en fed hjemmebar, men der er også plads til de der ikke brygger øl :-)
Besvar
Bitterlemon
Indlæg: 1
Tilmeldt: 9. jan 2016, 19:24

Defekt fadølskøler

Indlæg af Bitterlemon »

Hej,

Jeg har købt et hus med fadølsanlæg i kælderen. Jeg har renset det og afprøvet det, og alt virkede i første omgang upåklageligt. Jeg testede i starten kun med alm. vand i en rensedunk. Da tiden så kom og jeg tilsluttede en egentlig fustage, opdager jeg at køleren lækker, det flyder simpelthen over ud af overløbsventilen. Jeg tror jeg har kommet for meget vand i, og tager lidt op i en kop, men det fortsætter, og jeg konkluderer at der lækker øl i køleren. Af en 25 liters fustage, har jeg "kun" kunne trække ca. halvdelen igennem hanerne over to/tre timer.

Jeg skal have mig en ny køler. Men hvordan tømmer jeg den gamle? Jeg har ledt og ledt efter en hane/ventil den kan tømmes ud af, men kan ikke finde ud af det. Jeg kan selvfølgelig tippe den over, og hælde det ud af den, men det må være en nemmere måde?
frank jørgensen
Indlæg: 208
Tilmeldt: 10. mar 2013, 12:29
Geografisk sted: idestrup

Re: Defekt fadølskøler

Indlæg af frank jørgensen »

Et billede af fadølskøler tro jeg hjælper på hjælp.
Humlejægeren
Co-Admin
Indlæg: 1878
Tilmeldt: 7. jan 2011, 19:50
Geografisk sted: Horsens (Brædstrup)

Re: Defekt fadølskøler

Indlæg af Humlejægeren »

Du skal finde en kølemontør der er til at tale med, også få ham til at tjekke det i gennem.. Det har vi fået gjort..
Brew Strong
Nikolaj
Brugeravatar
RT BRYG
Indlæg: 180
Tilmeldt: 3. feb 2014, 18:28
Geografisk sted: 4070 Kr.Hyllinge

Re: Defekt fadølskøler

Indlæg af RT BRYG »

Puha det lyder som om der er kommet vand ind i selve køledelen . Har selv et med samme problem og har fået tomt kompresser for olie og vand påfyldt ny olie og kølemiddel men skal også lige have et tørfilter monteret inden det bliver tiptop. Det kræver en kølemontør.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Brugeravatar
RT BRYG
Indlæg: 180
Tilmeldt: 3. feb 2014, 18:28
Geografisk sted: 4070 Kr.Hyllinge

Re: Defekt fadølskøler

Indlæg af RT BRYG »

Det skal loddes fra hinanden og kompresser skal stå på hovet og så skal det gennem blæses med varm nitrogen. Så find en montør som er til at tale med over lidt øl


Sent from my iPhone using Tapatalk
frimester
Indlæg: 49
Tilmeldt: 31. dec 2014, 07:39
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Defekt fadølskøler

Indlæg af frimester »

Hvis det er øl der lækker ud i kølervandet, så skal det ikke tømmes for kølemiddel, men vare for vand. Jeg vipper bare vandet af mit anlæg (over kanten). Alternativt lav en hævert. Så skal øl spiralen lappes, det vil jeg ikke udtale mig om.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Brugeravatar
RT BRYG
Indlæg: 180
Tilmeldt: 3. feb 2014, 18:28
Geografisk sted: 4070 Kr.Hyllinge

Re: Defekt fadølskøler

Indlæg af RT BRYG »

frimester skrev:Hvis det er øl der lækker ud i kølervandet, så skal det ikke tømmes for kølemiddel, men vare for vand. Jeg vipper bare vandet af mit anlæg (over kanten). Alternativt lav en hævert. Så skal øl spiralen lappes, det vil jeg ikke udtale mig om.


Sent from my iPhone using Tapatalk
evt. ny spiral og kan fås hos torstein. holtecsolutions .BrewService
Besvar

Tilbage til "Hjemmebar"