Tappehane til Kontakt 40/K Profi

For de hjemme bryggere der vil bygge en fed hjemmebar, men der er også plads til de der ikke brygger øl :-)
Besvar
steen.p
Indlæg: 3
Tilmeldt: 13. jun 2017, 16:03

Tappehane til Kontakt 40/K Profi

Indlæg af steen.p »

Jeg har købt mig et Kontakt 40/K Profi fadølsanlæg.
Jeg er ved at gøre klar til at kunne sætte en Murphys Irish Red samt en Guinness til anlæget.
Men der kom lige en klog og sagde at jeg skulle bruge Blandingsgas til dette. Så nu har jeg fundet en N2 Regulator som skulle passe til Blandingsgas flasken.

Det næste er jeg mere usikker på. Jeg har fået afvide at jeg skal have en anden taphane til mit Kontakt 40/K anlæg. En med et filter i. Er der en klog der kan hjælpe med et link til hvor sådan en kan købes eller har en anden løsning
steen.p
Indlæg: 3
Tilmeldt: 13. jun 2017, 16:03

Re: Tappehane til Kontakt 40/K Profi

Indlæg af steen.p »

Har fundet ud af det og fået fat i de dele jeg skulle bruge.
Lindr laver speciale stout haner med filter. De er bestilt hjem via Torstein.dk Dog koster de kassen i betragtning af hvad et helt anlæg koster.
Truntebryg
Indlæg: 5319
Tilmeldt: 15. nov 2008, 09:30

Re: Tappehane til Kontakt 40/K Profi

Indlæg af Truntebryg »

Blandings gassen kan jeg forstå - men den der stressede taphane kan jeg ikke helt se meningen med, man kan jo selv skifte fra tap/skumtast skiftevis og få nogenlunde samme virkning...

Selvfølgelig hvis man fast har Guiness på hanen, så er det en anden sag
steen.p
Indlæg: 3
Tilmeldt: 13. jun 2017, 16:03

Re: Tappehane til Kontakt 40/K Profi

Indlæg af steen.p »

Jeg brygger sammen med en kammerat der har været i udlandet og arbejde. Så vi har haft en lang pause med at brygge øl og er først lige startet op igen.
Vi bryggede for 14 dage siden 120L øl men det er først klar til at drikke om 6 mdr. Så i mellem tiden er det jo meget rat at have lidt Guiness på anlægget.

Jeg har prøvet alt for at se om man kan opnår samme skumme effekt uden de "rigtige" tappehaner og det har desværre ikke lykkes.
kbh36
Indlæg: 377
Tilmeldt: 27. dec 2014, 19:43
Geografisk sted: 4060 Kr. Såby

Re: Tappehane til Kontakt 40/K Profi

Indlæg af kbh36 »

Før blandingsgassen, der brugte de vist en sprøjte til at suge lidt øl op med, og så sprøjte det oven i glasset inden servering, for at få skummet.
Kan ikke lige finde den originale video jeg har set, men denne viser det: https://www.youtube.com/watch?v=KaqHxspJbyU
/Klaus
Cenosillicaphobia is the fear of an empty beer glass. Jeg har ikke et alkoholproblem, jeg har en hobby.
Besvar

Tilbage til "Hjemmebar"