Identifikation og hvor kan jeg købe det jeg mangler ?

For de hjemme bryggere der vil bygge en fed hjemmebar, men der er også plads til de der ikke brygger øl :-)
Besvar
Schulle
Indlæg: 2
Tilmeldt: 10. aug 2019, 16:34

Identifikation og hvor kan jeg købe det jeg mangler ?

Indlæg af Schulle »

Hej alle :-)
Jeg har fået overdraget "resterne" af en bar som har stået hen længe fra et fagforeningsklubhus men desværre mangler der noget før det kan servere øl igen.

Jeg har google'et mig frem til at det er et Cornelius Mini Concord dog mangler kølekaret.
Har jeg ret i min identifikation ?

Endvidere, kan man købe det manglende kølekar et sted ?

Billede
https://imgur.com/gallery/2Prtibx


På forhånd tak og forsat god lørdag

Mvh.
Henrik
Brugeravatar
GeheimBrau
Indlæg: 161
Tilmeldt: 2. apr 2017, 11:24
Geografisk sted: 2690 Mosede Strand

Re: Identifikation og hvor kan jeg købe det jeg mangler ?

Indlæg af GeheimBrau »

Velkommen Schulle,

Billedet viser en køleenhed; der mangler en "kølemiddelcontainer" - skriv hvad dimsen hedder, upload et tydeligt billede af den label der er på billedet, så er identifikation/hjælp nemmere.
Den anden ende (koblinger med manglende billede, så vi ved det ikke) viser hvilket "fad" setup du har :-)

Ud fra billedet ved vi/jeg kun at du har en ikke-komplet køler (dit eget udsagn) som er blå, samt en grøn "Arla" mælke kasse (uden en Puch Maxi monteret)...
GeheimBrau
/Gert
Schulle
Indlæg: 2
Tilmeldt: 10. aug 2019, 16:34

Re: Identifikation og hvor kan jeg købe det jeg mangler ?

Indlæg af Schulle »

Hej GeheimBrau
Mange tak for den varme velkomst til dette smukke livstilsforum :-)

Jeg har taget nogle flere billeder uden mælkekassen med den manglende monteret puch maxi dog er der ikke data plader på enheden dog er jeg 80% sikker på det er et Cornelius Mini Concord.

Som du siger så mangler der en "kølemiddelcontainer" til apparatet som jeg godt kunne tænke mig at købe et sted og gøre anlægget komplet igen.
Er der nogle som ligge inde med sådan en fætter ?

https://imgur.com/gallery/s9KOFK6

Mvh. Henrik

P.s. Det har stået stille længe, rigtig længe. Jeg fik en fyldt fustage med som i den grad er udløbet så jeg planlægger osse at udskifte slangerne
HoegildBryghus
Indlæg: 94
Tilmeldt: 8. jan 2017, 23:10
Geografisk sted: 7400 Herning

Re: Identifikation og hvor kan jeg købe det jeg mangler ?

Indlæg af HoegildBryghus »

Ikke at jeg kan hjælpe dig med hvor du skal købe delene, men har du undersøgt om den kan køle og om motor for omrører og evt blæser til køleenhed virker, ellers er den næppe værd at ofre ret meget på, specielt hvis kompressor er stået af.
MVH
Uffe Brun
Besvar

Tilbage til "Hjemmebar"