Indledende tænd - sluk øvelse

BrewControl er et gratis stykke software, der kombineret med nogle simple komponenter kan bruges til at automatisere mæskeprocessen.
Besvar
Truntebryg
Indlæg: 5319
Tilmeldt: 15. nov 2008, 09:30

Indledende tænd - sluk øvelse

Indlæg af Truntebryg »

Nu er der ikke nogen vejledning, endnu. Men her er GUI interfacet:

Billede

Hvis du i den indledende fase, vil prøve at tænde og slukke for relæet med Power ON knappen

så husk at dette kun sker når ”Target temperature ”er højere end "Current temperature” (eller brug testprogrammet.)

Ang. grafik, så er den gule farve meget svær at se på den gyldne baggrund og den sorte er meget brutal, når det nu netop er den der tegner mest ….

Læg specielt mærke til at springet fra 32 til 40 C giver 100 % varme indtil temperaturen kommer rimelig tæt på, DET ER BARE SUPER.

Spørgsmål:

Jeg når aldrig de 40 C, kun omkring 39 C. Men mit thermometer måler netop ca. 1 grad for lidt.... kan du se det et eller andet sted, eller er det en tilfældighed ?

MVH Søren Larsen
Listende-elg
Indlæg: 170
Tilmeldt: 10. jun 2008, 20:10
Geografisk sted: Bruxelles
Kontakt:

Re: Indledende tænd - sluk øvelse

Indlæg af Listende-elg »

Hej Søren

SUPER!! at se at det virker, bare relativt fornuftigt. For at være helt ærlig er det rigtig længe siden at jeg selv har testet det med bryggryden, og den har en helt anden dynamik end den elkedel jeg har testet med. Det ser ud til at det går væsentligt bedre med gryden end det gjorde med kedlen - formentligt fordi der ikke er lige så meget eftervarme på elementet.
Når du ikke opnår den ønskede temperatur, er jeg ret sikker på at det skyldes PID variablerne der er indstillet lidt for tøvende - den burde ramme det før eller siden, men det kan godt tage meget langt tid. Hvilke variabler kører du med?

Den temperatur der vises i programmet er den korrigerede temperatur (har du kalibreret dit termometer under settings?) - og det er samme temperatur der justeres efter, så en termometerfejlvisning er ingen undskyldning for ikke at nå målet :)

Jeg er MEGET positiv over at den holder temperaturen så stabilt som den gør ifølge dit skærmdump - der er jo kun et enkelt indledende overshoot! Det er lige i øjet!

/Kasper
Foreningen til Fremmelse af Stegt Flæsk Med Persillesovs
Listende-elg
Indlæg: 170
Tilmeldt: 10. jun 2008, 20:10
Geografisk sted: Bruxelles
Kontakt:

Re: Indledende tænd - sluk øvelse

Indlæg af Listende-elg »

... Og forresten, du har fuldstændig ret mht. farver.
Jeg prøver at bytte lidt rundt på dem.

/Kasper
Foreningen til Fremmelse af Stegt Flæsk Med Persillesovs
Listende-elg
Indlæg: 170
Tilmeldt: 10. jun 2008, 20:10
Geografisk sted: Bruxelles
Kontakt:

Re: Indledende tænd - sluk øvelse

Indlæg af Listende-elg »

Så har jeg pillet lidt ved farverne, således at SV nu vises som en sort streg og varmeprocenten vises som en gul streg.
Iøvrigt vises varmen ikke længere som en zig-zag streg, men i stedet som varmeprocenten * forskellen mellem SV og minimum for diagrammet. Det er svært at forklare, men jeg håber at det giver bedre mening i praksis.

Den nye version er uploaded, så softwaren bliver automatisk opdateret næste gang du starter programmet.

Mvh. Kasper
Foreningen til Fremmelse af Stegt Flæsk Med Persillesovs
Besvar

Tilbage til "BrewControl"