Humlejægeren !!

Løst og fast om øl og øloplevelser, anmeldelser af bøger, og alt andet der kan komme fra en øl elskers mave.
Besvar
Humlejægeren
Co-Admin
Indlæg: 1878
Tilmeldt: 7. jan 2011, 19:50
Geografisk sted: Horsens (Brædstrup)

Humlejægeren !!

Indlæg af Humlejægeren »

Jeg er starte en youtube kanal, hvor jeg være filme og formidle øl brygning og andet øl relateret til verden.

Her er en lille smags prøve: https://youtu.be/B64O_Qlm50s
Konstruktivt feedback er altid velkommen

Har du en ide til en film og et emne så er du velkommen til at skrive til mig.
Brew Strong
Nikolaj
Thage
Indlæg: 1442
Tilmeldt: 3. okt 2015, 10:37
Geografisk sted: Allerød

Re: Humlejægeren !!

Indlæg af Thage »

Hyggelig og fin video, men må tilstå jeg finder det lidt skægt at det er med ekstrakt som jeg anser som begynder, og du så køre på med fancy grej måling, gæring og slutter det af som fadøl ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Humlejægeren
Co-Admin
Indlæg: 1878
Tilmeldt: 7. jan 2011, 19:50
Geografisk sted: Horsens (Brædstrup)

Re: Humlejægeren !!

Indlæg af Humlejægeren »

Thage skrev:Hyggelig og fin video, men må tilstå jeg finder det lidt skægt at det er med ekstrakt som jeg anser som begynder, og du så køre på med fancy grej måling, gæring og slutter det af som fadøl ;)
Jo men jeg er ikke nybegynder men har bare ikke pladsen for tiden. :-)

Derudover er ekstrakt kit, en ganske udmærket måde at få nye brygger i gang på. Jeg tænker alle kan nikke genkende til at brygge øl fra bunden af er både tids krævende og udstyrs krævende, og derfor nok afskrækker en hel del folk.

Vil man lave god øl med ekstrakt, må man følge de samme "regler" som brygger man fra bunden af..
Brew Strong
Nikolaj
Thage
Indlæg: 1442
Tilmeldt: 3. okt 2015, 10:37
Geografisk sted: Allerød

Re: Humlejægeren !!

Indlæg af Thage »

Var også mest modsætningen jeg fandt sjov - aldrig prøvet ekstrakt, så pas på smag, men ser nemt ud ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Truntebryg
Indlæg: 5319
Tilmeldt: 15. nov 2008, 09:30

Re: Humlejægeren !!

Indlæg af Truntebryg »

Har heller ikke prøvet ekstrakt bryg, selvom jeg fik et sæt for 10 år siden .... men som nævnt, er det en rigtig nem måde at starte op på.

Hvis man laver en mini mæske, på special malte og koger humle som normalt - så tror jeg det er svært at smage forskel. Den eneste ulempe jeg kan se, at at man så er bundet af ekstrakten - det er jo ikke muligt at variere her ;-)
Besvar

Tilbage til "Løst og fast om øl og øloplevelser"