Flensborg, hvor køber man øl?

Løst og fast om øl og øloplevelser, anmeldelser af bøger, og alt andet der kan komme fra en øl elskers mave.
Besvar
Jon
Indlæg: 299
Tilmeldt: 28. maj 2008, 22:20
Geografisk sted: 8600 Silkeborg

Flensborg, hvor køber man øl?

Indlæg af Jon »

Hej

Jeg planlægger en tur over grænsen i eftermiddag. Er der nogen der har gode forslag til hvor øl udvalget rækker lidt længere end standard dåseøl og gerne med gode priser?
--------------------------
Mvh/Jon
8600 Silkeborg
Brugeravatar
Morten L
Co-Admin
Indlæg: 2429
Tilmeldt: 6. jul 2009, 21:32
Geografisk sted: 9230 Svenstrup J

Re: Flensborg, hvor køber man øl?

Indlæg af Morten L »

Det er ikke ligefrem et Mekka dernede omkring, men lidt er der da.

Tjek nedenstående og se om noget falder i din smag:
http://www.ratebeer.com/places/germany/ ... stein/125/" onclick="window.open(this.href);return false;
MVH
Morten
"Give a man a fish and he will eat for a day. Teach him how to fish, and he will sit in a boat and drink beer all day"
Brugeravatar
k.larsen
Indlæg: 710
Tilmeldt: 29. sep 2008, 19:47
Geografisk sted: nr.snede

Re: Flensborg, hvor køber man øl?

Indlæg af k.larsen »

Förderparks supermarked uden for Flensburg eller City markt
HumlepraXis - håndbryg i praksis - http://www.humlepraxis.dk" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.facebook.com/humlepraxis?ref=hl" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Christian
Indlæg: 363
Tilmeldt: 29. sep 2006, 09:18
Geografisk sted: Vestbjerg, 9380
Kontakt:

Re: Flensborg, hvor køber man øl?

Indlæg af Christian »

Hvis du er ude efter et stort udvalg i Tyske kvalitets øl til billige penge så synes jeg du skal her hen:
Getränkefachhandel GmbH
Adresse: Geheimrat-Doktor-Schaedel-Straße 22, 24955 Harrislee, Tyskland

Det ligger meget tæt på Fleegaard og de andre butikker.

Her er cut and paste fra ale.dk.
Riepen Getränkefachhandel v. Guido MIttag
Geheimrat-Dr.-Schädelstrasse 22 D-24955 Harrislee Tlf. (0)461/78853 Fax (0)461/7002414
Åbent mandag-fredag 8-18.00, lørdag 8-13.
Meget stort udvalg af spændende tyske øl med priser på ca. 5 kr. for en halv liter af de mest almindelige (Erdinger, Franziskaner, Paulaner, Köstritzer, Märkischer Landmann, Lübzer Bock samt en masse andre). Desuden er der masser af muligheder for at købe mere specielle tyske øl, hvor prisen er et par kroner højere. Flere nordtyske microbryggerier er også repræsenteret. Enkelte "udenlandske" øl forhandles (Budwar, Urquell, Tuborg?, Guinness, Sol).
Jon
Indlæg: 299
Tilmeldt: 28. maj 2008, 22:20
Geografisk sted: 8600 Silkeborg

Re: Flensborg, hvor køber man øl?

Indlæg af Jon »

Hej

Tak for hjælp og input. Desværre nåede jeg ikke Getränkefachhandel inden de lukkede (kl 19). Det så ellers fint ud. Skal man vurdere priserne ud fra hvad en kasse Flensburger koster så er de billigere. (11 mod 12 euro.) Jeg kiggede ganske kort forbi Citti Markt. Ret stort og med standard (export) priser. De har også en del special øl, engelske, men det er de samme som i Dk og til ens eller højere priser. Jeg endte op med at handle i Real (Förde Park) til standard priser på DK export varer. Købte nogle kasser med Flensburger of en kasse scwharzbier. Medmindre man leder efter et stort udvalg af tyske daglig pilsner så var det ret tomt . fx ikke en eneste stout.

Dagens gledelige overraskelse var 3 kasser Ale no. 16 og Mors Stout i Calle til samlet pris af 239. Opdagede at de er brygget og tappet på licens men regner med de godt kan bruges. Ellers standard priser i Calle undtaget på Flensburger som man med fordel kan købe tættere på bryggeriet. Med andre ord der tyskerne selv handler.

Og så fik jeg købt en masse sodavand hvilket var den vigtigste missionen denne gang.
--------------------------
Mvh/Jon
8600 Silkeborg
Besvar

Tilbage til "Løst og fast om øl og øloplevelser"