Gourmetbryggeriet, skuffende smag

Løst og fast om øl og øloplevelser, anmeldelser af bøger, og alt andet der kan komme fra en øl elskers mave.
Besvar
Jens W
Indlæg: 287
Tilmeldt: 9. jun 2011, 20:37
Geografisk sted: Odense

Gourmetbryggeriet, skuffende smag

Indlæg af Jens W »

Har på det seneste prøvet et par forskellige øl fra Gourmet Bryggeriet - senest "Piney" og er ret overrasket over den kraftige estersmag der præger den - nærmest som en halvdårlig hvedeøl, men uden at være en hvedeøl. Det er altså ikke første gang jeg oplever det og jeg kender smagen særdeles godt fra de bryg jeg selv har lavet, hvor jeg er kommet til at gære ved for høj temperatur. Har I oplevet noget tilsvarende ?
To plus to er fire
Brugeravatar
Morten L
Co-Admin
Indlæg: 2429
Tilmeldt: 6. jul 2009, 22:32
Geografisk sted: 9230 Svenstrup J

Re: Gourmetbryggeriet, skuffende smag

Indlæg af Morten L »

Havde du forventet andet af Harboe?

:-)
MVH
Morten
"Give a man a fish and he will eat for a day. Teach him how to fish, and he will sit in a boat and drink beer all day"
Jens W
Indlæg: 287
Tilmeldt: 9. jun 2011, 20:37
Geografisk sted: Odense

Re: Gourmetbryggeriet, skuffende smag

Indlæg af Jens W »

Harboe burde da nok have temperaturstyring ? Køleanlæg kan selvfølgelig svigte...gad vist om det er et fejl-batch de sælger "billigt"
To plus to er fire
Fantastbrygger
Indlæg: 152
Tilmeldt: 21. maj 2011, 23:13
Geografisk sted: Møgeltønder

Re: Gourmetbryggeriet, skuffende smag

Indlæg af Fantastbrygger »

Nu plejer frugtestere at være en god ting med mindre det er en lager. Så jeg går ud fra at det er en grim bismag der er tale om ?

Jeg har nu aldrig været vild med øllet fra Gourmetbryggeriet, som blot mindede om endnu en gang enssmagende standardøl til COOP's sortimentet. At det nu er Harboe som laver øllet gør det ikke bedre.
chevydk
Indlæg: 913
Tilmeldt: 5. dec 2005, 12:26
Geografisk sted: 7080, Børkop
Kontakt:

Gourmetbryggeriet, skuffende smag

Indlæg af chevydk »

I "gamle dage" lavede de nu noget ganske godt øl.
Mvh.

Søren Ladegaard

"A woman drove me to drink and I didn't even have the decency to thank her"
W. C. Fields
Goldenhammer
Indlæg: 411
Tilmeldt: 30. aug 2013, 13:36
Kontakt:

Re: Gourmetbryggeriet, skuffende smag

Indlæg af Goldenhammer »

Jeg bilder mig selv ind, at de FinAle og Piney jeg købte på flaske sommeren 2013 smagte bedre end dem man kan få på dåse i øjeblikket.

Men på den anden side, skal vel også sammenligne prisen på 10-15 kroner, med hvad man kan forvente.
mvh

Martin Guldhammer
https://www.facebook.com/groups/Guldhammer.Beer.Club" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/guldhammer.nanobryg" onclick="window.open(this.href);return false;
chevydk
Indlæg: 913
Tilmeldt: 5. dec 2005, 12:26
Geografisk sted: 7080, Børkop
Kontakt:

Gourmetbryggeriet, skuffende smag

Indlæg af chevydk »

De var bare af en anden kaliber i det gamle opsæt. inden det blev solgt/købt.
Mvh.

Søren Ladegaard

"A woman drove me to drink and I didn't even have the decency to thank her"
W. C. Fields
Brugeravatar
Morten L
Co-Admin
Indlæg: 2429
Tilmeldt: 6. jul 2009, 22:32
Geografisk sted: 9230 Svenstrup J

Re: Gourmetbryggeriet, skuffende smag

Indlæg af Morten L »

chevydk skrev:De var bare af en anden kaliber i det gamle opsæt. inden det blev solgt/købt.
....gik på røven
MVH
Morten
"Give a man a fish and he will eat for a day. Teach him how to fish, and he will sit in a boat and drink beer all day"
Jens W
Indlæg: 287
Tilmeldt: 9. jun 2011, 20:37
Geografisk sted: Odense

Re: Gourmetbryggeriet, skuffende smag

Indlæg af Jens W »

De piney man kan få nu er ihvertfald et klart fejlbryg (banana/clove bismag) der ikke minder spor om Amarillo i smagen, selv om det er det de reklamerer med. De burde have kasseret det batch.
To plus to er fire
Brugeravatar
Morten L
Co-Admin
Indlæg: 2429
Tilmeldt: 6. jul 2009, 22:32
Geografisk sted: 9230 Svenstrup J

Re: Gourmetbryggeriet, skuffende smag

Indlæg af Morten L »

Jens W skrev:De piney man kan få nu er ihvertfald et klart fejlbryg (banana/clove bismag) der ikke minder spor om Amarillo i smagen, selv om det er det de reklamerer med. De burde have kasseret det batch.
Prøv at køb en pale ale fra "Ølfabrikken", same story.

(Ølfabrikken er i anførselstegn, for det har intet med det oprindelige projekt at gøre)
MVH
Morten
"Give a man a fish and he will eat for a day. Teach him how to fish, and he will sit in a boat and drink beer all day"
Jens W
Indlæg: 287
Tilmeldt: 9. jun 2011, 20:37
Geografisk sted: Odense

Re: Gourmetbryggeriet, skuffende smag

Indlæg af Jens W »

Morten L skrev:
Jens W skrev:De piney man kan få nu er ihvertfald et klart fejlbryg (banana/clove bismag) der ikke minder spor om Amarillo i smagen, selv om det er det de reklamerer med. De burde have kasseret det batch.
Prøv at køb en pale ale fra "Ølfabrikken", same story.

(Ølfabrikken er i anførselstegn, for det har intet med det oprindelige projekt at gøre)
Nu du nævner det, mener jeg at have haft samme oplevelse med netop Ølfabrikken.
To plus to er fire
chevydk
Indlæg: 913
Tilmeldt: 5. dec 2005, 12:26
Geografisk sted: 7080, Børkop
Kontakt:

Gourmetbryggeriet, skuffende smag

Indlæg af chevydk »

Morten L skrev:
chevydk skrev:De var bare af en anden kaliber i det gamle opsæt. inden det blev solgt/købt.
....gik på røven
Blev tidligere brygmester ikke købt ud og derfor gik de ned (undskyld hijack).
Mvh.

Søren Ladegaard

"A woman drove me to drink and I didn't even have the decency to thank her"
W. C. Fields
Fantastbrygger
Indlæg: 152
Tilmeldt: 21. maj 2011, 23:13
Geografisk sted: Møgeltønder

Re: Gourmetbryggeriet, skuffende smag

Indlæg af Fantastbrygger »

Christian Skovdal gik ned og derefter blev det opkøbt af Gourmetbryggeriet. Jeg husker det som om at der kom en ny øl fra Skovdal en gang om ugen, og at et af problemerne måske var afsætningen af alt det øl. Det var i hvertfald overraskende at et bryggeri som lige havde fået titlen årets bryggeri ved ølentusiasternes afstemning kunne gå ned så brat. Men så fik vi jo som bekendt Beer Here.
Besvar

Tilbage til "Løst og fast om øl og øloplevelser"