Øl på tilbud - God oplevelse eller penge ud af vinduet!

Løst og fast om øl og øloplevelser, anmeldelser af bøger, og alt andet der kan komme fra en øl elskers mave.
Brugeravatar
BoA1967
Indlæg: 322
Tilmeldt: 31. okt 2011, 10:29
Geografisk sted: Albertslund

Øl på tilbud - God oplevelse eller penge ud af vinduet!

Indlæg af BoA1967 »

Hej Med-bryggere!

Denne tråd skal bruge til at anbefale tilbud på øl, om oplevelsen, samt hvor tilbuddet kan købes og varens pris.

I aften skal der prøves et par øl, der er købt på tilbud, så nyt indlæg følger senere fra mig.

Kom gerne med input på øl, købt på aktuelle tilbud i danske butikker.
Senest rettet af BoA1967 17. jul 2014, 20:29, rettet i alt 1 gang.
Tid kæler for det komplekse!
Brugeravatar
BoA1967
Indlæg: 322
Tilmeldt: 31. okt 2011, 10:29
Geografisk sted: Albertslund

Re: Øl på tilbud - God oplevelse eller penge ud af vinduet!

Indlæg af BoA1967 »

Monsieur le Detective - De jyske Bryghuse.

Købt i dag i kvickly til 11 kr. Dyb ravfarvet, ikke meget Co2, fin humlebalance, uklar. Desværre ikke det belgiske præg jeg håbede på, men en ok øl til 11kr.,... Dog trækker den manglende brus, så meget ned, at der ikke bliver en revance.
Tid kæler for det komplekse!
Brugeravatar
BoA1967
Indlæg: 322
Tilmeldt: 31. okt 2011, 10:29
Geografisk sted: Albertslund

Re: Øl på tilbud - God oplevelse eller penge ud af vinduet!

Indlæg af BoA1967 »

Viva la Vida in Riga - De jyske Bryghuse.

Ligeledes bragt hjem fra Kvickly i dag. Igen 11 kr. Sort, og god krop. En porter med god og let tør smag. Gode skumaftegninger på glasset, og behagelig bitterhed. Er godt samlet, og afrundet, dog med ønsket bid. Kan sagtens anbefales,... særligt til prisen.

Sendt fra min HTC One med Tapatalk
Tid kæler for det komplekse!
peos
Indlæg: 727
Tilmeldt: 1. dec 2011, 22:09

Re: Øl på tilbud - God oplevelse eller penge ud af vinduet!

Indlæg af peos »

Nu provokerer jeg nok nogle, men ......

I forgårs fandt jeg ½ l Limfjordsporter i Rema 1000 til 18 kr. Billigt og jeg syntes, at jeg kunne huske den rosende omtalt. Men aldrig har jeg oplevet en så grimt smagende øl. 2 slurke (kunne det være rigtigt!) og resten i køkkenvasken.
Brugeravatar
martin_pedersen
Indlæg: 413
Tilmeldt: 6. okt 2011, 13:49
Geografisk sted: 7080 Børkop

Re: Sv: Øl på tilbud - God oplevelse eller penge ud af vindu

Indlæg af martin_pedersen »

peos skrev:Nu provokerer jeg nok nogle, men ......

I forgårs fandt jeg ½ l Limfjordsporter i Rema 1000 til 18 kr. Billigt og jeg syntes, at jeg kunne huske den rosende omtalt. Men aldrig har jeg oplevet en så grimt smagende øl. 2 slurke (kunne det være rigtigt!) og resten i køkkenvasken.
Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk2

Sådan var mine første mange smagninger af den også. ..
Dog Heller ikke min favorit.
All right, brain, I don't like you and you don't like me - so let's just do this and I'll get back to killing you with beer.

Martin

Ps. Det skal nok blive til øl!
kvikky
Indlæg: 278
Tilmeldt: 4. sep 2010, 10:51
Geografisk sted: Ryaa, Aabybro

Re: Øl på tilbud - God oplevelse eller penge ud af vinduet!

Indlæg af kvikky »

Jeg havde det også sådan med den første gang, hvor jeg drak den direkte fra køleskabet . Men så fik jeg den til en smagning med Thisted Bryghus i DØE , hvor den havde stået på bordet under smagningen og havde fået en temperatur på ca 15℃ og der smagte den rigtig godt, så temperaturen har rigtig meget at sige for den.

Sendt fra min HTC One mini med Tapatalk
Brugeravatar
Stensgaard
Indlæg: 864
Tilmeldt: 19. maj 2013, 22:01
Geografisk sted: Nustrup, Vojens

Re: Øl på tilbud - God oplevelse eller penge ud af vinduet!

Indlæg af Stensgaard »

Der ER tydeligvis meget forskel på smag og behag. Efter min mening er Limfjordsporter måske Danmarks bedste øl :-)
Ølsmagning i hele Danmark efter dine ønsker: https://Humlesmagning.dk
Fantastbrygger
Indlæg: 152
Tilmeldt: 21. maj 2011, 22:13
Geografisk sted: Møgeltønder

Re: Øl på tilbud - God oplevelse eller penge ud af vinduet!

Indlæg af Fantastbrygger »

I Løvbjerg i Aabenraa fandt jeg tre øl fra det amerikanske bryggeri Founders, En Centenniel IPA, en Pale Ale og en session IPA på 4,8%. 20 kr pr 35 cl flaske.
Indtil videre har jeg kun smagt Pale alen, modsat mange af de danske øl der lanceres af coop så er der her virkelig tale om klasseøl. Der er masser af smag af amerikansk c humle(blomst, citrusfrugt og en anelse fyrnåle), den er godt afbalanceret og i løbet af ingen tid havde jeg tømt flasken. Sammenlignet med Sierra Nevadas Pale Ale har den fra Founders en del mere humlesmag.
Brugeravatar
KimJohansen
Indlæg: 585
Tilmeldt: 9. jan 2014, 11:04
Geografisk sted: Frederiksberg
Kontakt:

Re: Øl på tilbud - God oplevelse eller penge ud af vinduet!

Indlæg af KimJohansen »

Fantastbrygger skrev:I Løvbjerg i Aabenraa fandt jeg tre øl fra det amerikanske bryggeri Founders, En Centenniel IPA, en Pale Ale og en session IPA på 4,8%. 20 kr pr 35 cl flaske.
Indtil videre har jeg kun smagt Pale alen, modsat mange af de danske øl der lanceres af coop så er der her virkelig tale om klasseøl. Der er masser af smag af amerikansk c humle(blomst, citrusfrugt og en anelse fyrnåle), den er godt afbalanceret og i løbet af ingen tid havde jeg tømt flasken. Sammenlignet med Sierra Nevadas Pale Ale har den fra Founders en del mere humlesmag.
Men de smager af oxideret humle, fordi det er alt for lang tid siden de forlod bryggeriet. Desværre.
Brugeravatar
BoA1967
Indlæg: 322
Tilmeldt: 31. okt 2011, 10:29
Geografisk sted: Albertslund

Re: Øl på tilbud - God oplevelse eller penge ud af vinduet!

Indlæg af BoA1967 »

Limfjordsporter - 10kr. for 33cl. I Aldi.

Altid god i min optik,.. Skal serveres ved en 12-14 C., for at blive den gentleman den i virkeligheden er.

Er nødt til lige at have 6 stk. med til Sverige næste uge.
Tid kæler for det komplekse!
Brugeravatar
Ousen
Co-Admin
Indlæg: 360
Tilmeldt: 7. jun 2009, 07:41
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

Re: Øl på tilbud - God oplevelse eller penge ud af vinduet!

Indlæg af Ousen »

KimJohansen skrev:
Fantastbrygger skrev:I Løvbjerg i Aabenraa fandt jeg tre øl fra det amerikanske bryggeri Founders, En Centenniel IPA, en Pale Ale og en session IPA på 4,8%. 20 kr pr 35 cl flaske.
Indtil videre har jeg kun smagt Pale alen, modsat mange af de danske øl der lanceres af coop så er der her virkelig tale om klasseøl. Der er masser af smag af amerikansk c humle(blomst, citrusfrugt og en anelse fyrnåle), den er godt afbalanceret og i løbet af ingen tid havde jeg tømt flasken. Sammenlignet med Sierra Nevadas Pale Ale har den fra Founders en del mere humlesmag.
Men de smager af oxideret humle, fordi det er alt for lang tid siden de forlod bryggeriet. Desværre.
Jeg har også fået dem for nylig fra flaske. De var ikke synderlig oxideret, men havde da lidt alder. Har desuden fået All Day og Pale Ale fra fad nogle gange i den seneste måneds tid. Supersprøde, friske og fantastiske i sommervejret.

Har i dag købt et par Sauna IPA fra Svaneke. Er spændt på dem, da Svaneke som regel ikke lige rammer min smag.
Humlejægeren
Co-Admin
Indlæg: 1878
Tilmeldt: 7. jan 2011, 19:50
Geografisk sted: Horsens (Brædstrup)

Re: Øl på tilbud - God oplevelse eller penge ud af vinduet!

Indlæg af Humlejægeren »

Jeg glæder mig til at læse hvad i oplever, køber de flest af mine micro bryg på bud.. det er vigtigt at holde øje med datoen..
Brew Strong
Nikolaj
Ajes
Indlæg: 142
Tilmeldt: 19. apr 2012, 16:00
Geografisk sted: Århus C

Re: Øl på tilbud - God oplevelse eller penge ud af vinduet!

Indlæg af Ajes »

Fantastbrygger skrev:I Løvbjerg i Aabenraa fandt jeg tre øl fra det amerikanske bryggeri Founders, En Centenniel IPA, en Pale Ale og en session IPA på 4,8%. 20 kr pr 35 cl flaske.
Indtil videre har jeg kun smagt Pale alen, modsat mange af de danske øl der lanceres af coop så er der her virkelig tale om klasseøl. Der er masser af smag af amerikansk c humle(blomst, citrusfrugt og en anelse fyrnåle), den er godt afbalanceret og i løbet af ingen tid havde jeg tømt flasken. Sammenlignet med Sierra Nevadas Pale Ale har den fra Founders en del mere humlesmag.
Problemet er efter min mening, at amerikanske IPAs og Pale Ales(fra USA) som er købt i Danmark sjældent er friske nok. Man kan være heldig at få en SNPA eller lignende som er blevet behandlet ordentligt på vejen over atlanten, og som ikke har stået for længe i forretningen. Men langt størstedelen af tiden er der tale om øl som har mistet det meste af humlearomaen og humlesmagen, og som derfor har mistet den balance mellem bitterhed, maltsmag og friskhed fra humlen, som det er meningen, at de skulle have. En SNPA købt i Danmark er efter al sandsynlighed en helt anden oplevelse, end hvis du havde købt den i Californien, hvor der er meget kortere fra producent til dit svælg. Når det kommer til humlede øl, så kan man med meget større fordel drikke dansk produceret, da chancen for at de er friske er langt større. Man kan med endnu større fordel brygge dem selv ;-)
Brugeravatar
Thor
Indlæg: 271
Tilmeldt: 7. nov 2010, 19:37
Geografisk sted: 5881 Skårup

Re: Øl på tilbud - God oplevelse eller penge ud af vinduet!

Indlæg af Thor »

Jeg var inde i Spar i Sdr.Nærå på fyn hvor der var øl fra Warwik bryghus i varde på `tilbud`- 2 for 65 kr. Sparede vidst en 10èr.
Men for sivens da noget øl.. Jeg købte en Dobbelt Bock `Murtfeldt`og en porter `Skafte`og sikke en oplevelse.
Forestiller mig at det er ligesom at komme i Valhal... Har kun smagt de to fra bryghuset,men er de andre ligeså gode så er de
sgu pengene hver.

Og så er der jo stadig Limfjods porter til 17 kr for en halv liter i Rema 1000.
Brugeravatar
kimognicklas
Indlæg: 1961
Tilmeldt: 24. okt 2011, 23:07
Geografisk sted: Rødekro Sønderjylland

Re: Øl på tilbud - God oplevelse eller penge ud af vinduet!

Indlæg af kimognicklas »

Tja... På god gammel dansk: jeg føler mig svine heldig!
Kom ind i Aldi, Rødekro hvor deres special øl (limfjordsporter, thy økologisk, etc) var sat ned til 3 kr. pr. stk!!! Så fik kim da lige små 36 stk med hjem, af porteren! :-)
Besvar

Tilbage til "Løst og fast om øl og øloplevelser"