KVEIK...kan fås igen...igen

Løst og fast om øl og øloplevelser, anmeldelser af bøger, og alt andet der kan komme fra en øl elskers mave.
Besvar
elkjr

KVEIK...kan fås igen...igen

Indlæg af elkjr »

..dem der skal have KVEIK..send venligst adresse i en PB..jeg sender på mandag 5/1....og så er det slut...min glutenallergi er blusset kraftigt op så nu skal der brygges havre/honning/majs ale med glutenfri gær...shiiiiit
Senest rettet af elkjr 2. jan 2015, 19:56, rettet i alt 3 gange.
Brugeravatar
Christian Ernstsen
Indlæg: 770
Tilmeldt: 28. okt 2009, 12:21
Geografisk sted: Vejle
Kontakt:

Re: KVEIK...

Indlæg af Christian Ernstsen »

Øv da også, det er en træls allergi!!!

Håber den falder til ro, og at du får brygget god øl på alternative ingredienser. NB! Sorghum mangler på din liste, du kender det sikkert, men hvis ikke så kan man også brygge på det...


Mvh Christian
Med venlig hilsen
Christian

Brygsetup: 25 liter elgryde, pumpe og modstrømskøler. 23 bryg i alt.
elkjr

Re: KVEIK...

Indlæg af elkjr »

Christian Ernstsen skrev:Øv da også, det er en træls allergi!!!

Håber den falder til ro, og at du får brygget god øl på alternative ingredienser. NB! Sorghum mangler på din liste, du kender det sikkert, men hvis ikke så kan man også brygge på det...


Mvh Christian
har brygget 2 x 25 L Sorghum/ Rice Syrup og Majs Ale....tricket er at finde ud af hvornår man tilsætter sorghum'en , da det kan blive meget syrligt.....har maltet Quinoa - Boghvede - Hirse osv. men den bedste øl jeg har brygget er på havre og honning
Brugeravatar
Fornitz
Indlæg: 412
Tilmeldt: 16. jan 2013, 12:20
Geografisk sted: IPAville

Re: KVEIK...

Indlæg af Fornitz »

Vil lige indsparke at den sorghum øl jeg fik af dig, meget lækker, min far syntes den var for syrlig, men nu er jeg også fan af det syrlige og funkie
Hilsen Frederik Fornitz
elkjr

Re: KVEIK...

Indlæg af elkjr »

Fornitz skrev:Vil lige indsparke at den sorghum øl jeg fik af dig, meget lækker, min far syntes den var for syrlig, men nu er jeg også fan af det syrlige og funkie

kan senere lægge opskriften i her i forum'et...
Jon
Indlæg: 299
Tilmeldt: 28. maj 2008, 22:20
Geografisk sted: 8600 Silkeborg

Re: KVEIK...

Indlæg af Jon »

Det var træls med den allergi. Det er jeg krd af at høre. Håber den lægger sig igen engang. Har sendt PB.

Godt Nytår.


Sent from my iPhone using Tapatalk
--------------------------
Mvh/Jon
8600 Silkeborg
elkjr

Re: KVEIK...er slut

Indlæg af elkjr »

..alle der har fået en PB får kveik og så må I dele ud ....
når der brygges en kveik-øl, brug enebær-grene i alt vand..også sparge-vandet . .bare et par grene
kveiken SKAL tilsættes ved 40 grader C. urten SKAL også være 40 C. og må IKKE komme under 35 C.....men alt kan læses på de henvisninger jeg har sat ind eller her http://www.garshol.priv.no/blog/" onclick="window.open(this.href);return false;
elkjr

Re: KVEIK.sendes..igen..igen

Indlæg af elkjr »

Hvis der er nogen som vil "have" kveik ..(jeg har til ca. 15 "White-rør") ..som er en meget gammel norsk bondeøl-gær.....så gør sådanne :
send et rør samt en retur-kuvert med et 30,- kr frimærke på
..sender på mandag 5/1 ...
Henry A Elkjær
Benediktevej 9 st th
4100 Ringsted
Besvar

Tilbage til "Løst og fast om øl og øloplevelser"