Ducklington Brown Ale ??

Løst og fast om øl og øloplevelser, anmeldelser af bøger, og alt andet der kan komme fra en øl elskers mave.
Besvar
sstje
Indlæg: 90
Tilmeldt: 10. nov 2014, 17:08
Geografisk sted: Videbæk

Ducklington Brown Ale ??

Indlæg af sstje »

Hej bryggere,

Nu skal jeg i gang med mit allerførste bryg, og har indkøbt et færdigt kit fra Things 4 You. Det bliver bare så spændende.

Nu troede jeg jo, i min naivitet, at jeg ville kunne læse mig frem til, i opskriften, hvilken malt og humle, der er brugt i opskriften. Men sådan fungerer det ikke :-)

Er der mon nogen herinde, der ved hvilken humle og malt, der er brugt til denne øl?

http://things-4-you.dk/produkter/Duckli ... OSySBE5AqM" onclick="window.open(this.href);return false;


/Strøm
/Strøm
Brugeravatar
Thor
Indlæg: 271
Tilmeldt: 7. nov 2010, 19:37
Geografisk sted: 5881 Skårup

Re: Ducklington Brown Ale ??

Indlæg af Thor »

Næ,men det er sgu mærkeligt at der ikke står på f.eks. humleposen hvad der er i..
For mig at se er det en rigtig dårlig service. Men der står jo at du får en god oplevelse,
så bryg øllet og håb på at de har ret. ;-)
sstje
Indlæg: 90
Tilmeldt: 10. nov 2014, 17:08
Geografisk sted: Videbæk

Re: Ducklington Brown Ale ??

Indlæg af sstje »

Det gjorde der ikke. Der kom en stor pose med malt, og 2 små poser, hvor der står Humle 1 og Humle 2 :-)
Men det skal da ikke ta' glæden fra det.
/Strøm
Exxon
Indlæg: 87
Tilmeldt: 5. jan 2015, 16:25
Geografisk sted: Køge

Re: Ducklington Brown Ale ??

Indlæg af Exxon »

Jeg har netop modtaget min "Dongarvan Stout" ligeledes købt hos Things 4 you. Og der står desværre heller intet om, hvilke malt og humle sorter sættet indeholder. :(
Det var ellers nyttigt lige at kende navnet, når man nu står med snudeskaftet nede i humlen.
Goldenhammer
Indlæg: 411
Tilmeldt: 30. aug 2013, 12:36
Kontakt:

Re: Ducklington Brown Ale ??

Indlæg af Goldenhammer »

Hvor meget vejede indholdet af hhv. Humle Pose 1 og 2?

Hvor lang tid skulle indholdet af de forskellige poser koge?

Hvilken temperatur skulle der mæskes ved?
mvh

Martin Guldhammer
https://www.facebook.com/groups/Guldhammer.Beer.Club" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/guldhammer.nanobryg" onclick="window.open(this.href);return false;
sstje
Indlæg: 90
Tilmeldt: 10. nov 2014, 17:08
Geografisk sted: Videbæk

Re: Ducklington Brown Ale ??

Indlæg af sstje »

Goldenhammer skrev:Hvor meget vejede indholdet af hhv. Humle Pose 1 og 2?

Hvor lang tid skulle indholdet af de forskellige poser koge?

Hvilken temperatur skulle der mæskes ved?
Jeg har ikke pakket det ud af vakuumposerne endnu. Men de vejer henholdsvis 49 gr. og 60 gr.
Humle 1 skal tilsættes inden urten varmes op til kogning. Den samlede kogetid er 60 min. og Humle 2 skal tilsættes efter 50 min.

Ved 45 gr. tilsættes malten. Der hæves til 50 gr. i 5 min.
Der hæves så til 66 gr. i 60 min. dernæst til 72 gr. i 5 min. og endelig til 78 gr. i 2 min.

Og der er 5,9 kg malt.
/Strøm
Brugeravatar
Michal
Indlæg: 330
Tilmeldt: 22. jul 2014, 10:17
Geografisk sted: Vejen - Sydjylland

Re: Ducklington Brown Ale ??

Indlæg af Michal »

Hjemmebryggeren oplyser heller ikke hvad der er i. Det er vel for at man ikke selv skal købe ingredienserne. Jeg ved ikke hvor meget der er at spare, men det tvinger jo da kunderne til at vende tilbage hvis de vil have den samme øl igen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Udstyr:
2 x Nimbus 29 el-gryder
2 x modstrøms køler
2 x cirkulations pumper
sstje
Indlæg: 90
Tilmeldt: 10. nov 2014, 17:08
Geografisk sted: Videbæk

Re: Ducklington Brown Ale ??

Indlæg af sstje »

Måske er det min manglende erfaring med køb af ølsæt, men jeg mener da, man burde oplyse det, hvis ikke man kan få at vide, hvad ens købte varer indeholder.
Jeg gør det i hvert fald ikke igen, men glæder mig alligevel til at få brygget mit eget øl :-)

Så må jeg jo købe "stumperne" selv, næste gang :-)
/Strøm
Tollund
Indlæg: 92
Tilmeldt: 6. dec 2013, 10:51
Geografisk sted: 8881, Thorsø

Re: Ducklington Brown Ale ??

Indlæg af Tollund »

Michal skrev:Hjemmebryggeren oplyser heller ikke hvad der er i. Det er vel for at man ikke selv skal købe ingredienserne. Jeg ved ikke hvor meget der er at spare, men det tvinger jo da kunderne til at vende tilbage hvis de vil have den samme øl igen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Så vidt jeg kan se oplyser hjemmebryggeren hvilke humletyper og malte der er brugt. Der er selvfølgelig ikke angivet vægt af malten. Jeg kontrolerede lige 5 tilfældige brygvejledninger.
Peder Tollund
I ØLLETS RIGE ER VI ALLE LIGE
Lillelund
Indlæg: 62
Tilmeldt: 6. nov 2014, 20:13

Re: Ducklington Brown Ale ??

Indlæg af Lillelund »

Hvis man går til bryggeriet og spørger efter opskriften så er jeg sikker på de siger at den er lavet på vand, malt og humle. Den præcise opskrift får du ikke. Det samme gælder for en malt-pusher der sælger et allgrain beerkit, han ønsker heller ikke at offentliggøre hans opskrifter da han gerne skulle sælge flere af dem. Når det så er sagt så tror jeg godt man kan lokke en del information ud af nogle malt-pushere måske ikke de præcise mængder af hver type malt og humle men information nok til lave noget der ligner, det er jo ingredienserne de lever af at sælge og go service holder på kunderne.
Hvis du vil kunne aflure ingredienslisten skal du købe SMASH beerkit.
Brygjunker
Indlæg: 19
Tilmeldt: 1. nov 2014, 10:48
Geografisk sted: Espergærde
Kontakt:

Re: Ducklington Brown Ale ??

Indlæg af Brygjunker »

Hej med jer

Vi bryggede en i efteråret, det var ligeledes vores første.
Ud over lidt problemer med udstyret så gik det fint. (Den brændte på under mæskningen, da vi ikke havde væske nok i under vores Lauter tun)

Det gjorde den meget bedre at lagre lidt tid, den blev bedre med tiden, men nu er det desværre slut nu ved vi aldrig om den ville være blevet bedre, den er drukket

Det er nok "deres" hemmelighed hvad der er i sættet.

Kh

Espergærde Bryghus
mvh
Søren Junker
Espergærde Bryghus

"Livet er for kort til dårligt øl"
Besvar

Tilbage til "Løst og fast om øl og øloplevelser"