Levende håndbrygning i Reersø Sommeruge

Løst og fast om øl og øloplevelser, anmeldelser af bøger, og alt andet der kan komme fra en øl elskers mave.
Besvar
JesperMogensen
Indlæg: 98
Tilmeldt: 13. feb 2013, 13:13
Geografisk sted: Reersø, Vestsjælland

Levende håndbrygning i Reersø Sommeruge

Indlæg af JesperMogensen »

Jeg bor på Reersø, jeg brygger på Reersø - og jeg er mægtig glad for begge dele.
Reersø er en halvø i Vestsjælland - et lille samfund på cirka 520 vinterindivider og velsagtens 3-4 gange så mange over sommeren. En by med stråtækte huse, aktiv havn og haleløse katte. I år opstår en ny tradition med REERSØ SOMMERUGE, hvor alle bidrager til at fremstille alle de gode sider af halvøen.
Arrangementet løber af stablen 1.-8. juli overalt på Reersø og jeg synes jo det er naturligt at bidrage med den simple, men ædle tradition med håndbrygget øl. Derfor vil jeg hver dag i sommerugen holde åbent håndbryggeri, hvor der brygges i realtid og hvor der er mulighed for at stille spørgsmål og sin nysgerrighed. Eneste undtagelse er søndag 5/7, hvor jeg står i Whiskybaren ;-)
Bryggeriet foregår dels i indkørslen hos mig selv og dels i Halmballeloungen v/Postgården midt i byen. Adresserne findes i følgende folder:

http://limal.dk/sommeruge/wp-content/up ... older-.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Og det er ikke mig, der har fundet på, at placere Levende Ølbryggeri som nr. 1 :-)
Dette er ikke en reklame, formålet er udelukkende at formidle, hvor simpelt det er at håndbrygge godtøl! Alle interesserede er mere end velkomne på Reersø i sommerugen - om det er til ølbrygning, Argentinsk Tango, Snapsetur eller andet er fløjtende lige meget. Alle er velkomne!
Brugeravatar
Borg
Indlæg: 4741
Tilmeldt: 28. dec 2009, 17:46
Geografisk sted: Herning

Re: Levende håndbrygning i Reersø Sommeruge

Indlæg af Borg »

Hold da op. I gi'r den rigtig gas.
Hav en fantastisk sommeruge. Jeg skal nok kikke ind, hvis jeg lige kommer på de kanter ;-)
Hilsen Erik Borg
http://www.borgsbryghus.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/BorgsBryghus/" onclick="window.open(this.href);return false;
JesperMogensen
Indlæg: 98
Tilmeldt: 13. feb 2013, 13:13
Geografisk sted: Reersø, Vestsjælland

Re: Levende håndbrygning i Reersø Sommeruge

Indlæg af JesperMogensen »

Folk er generelt meget interesserede i håndbrygget øl, men uddelingen af mæsk til bagning går mere trægt ;-)
Konceptet er 7 forskellige bryg på 7 dage. Hvert bryg er øget med 5 liter, der hældes på en separat gærtank som en Sommeruge blandingsøl. Også kaldet slopkisten.
Programmet består af Pale Ale, 1962 Porter, pulverøl, sirupsøl, Pure Gold, en Trappist Trippel og så runder vi af med en American Barley Wine, der splittes op i godtøl og kavent. De to blandes, så det bliver 2 øl på henholdsvis 12-13 og 7-8%. Arbejdsnavnene er meget passende Fat Lady og Thin Lizzy :-))
Kig endelig forbi, hvis I alligevel er på Vestsjælland.
Besvar

Tilbage til "Løst og fast om øl og øloplevelser"