Rense fade

Rengøring, rensning, vask,
Freund
Indlæg: 377
Tilmeldt: 16. aug 2017, 20:15
Geografisk sted: 7400 Herning

Re: Rense fade

Indlæg af Freund »

God inspiration
Jeg har en defekt opvaskemaskine stående. Jeg ville egentlig sælge den til reservedele, da det er en periodisk fejl.. men nu hvor det viser sig, at det i virkeligheden er en fejlbygget fustagevasker må jeg hellere komme i gang med at rette de konstruktionsfejl som Bosch har begået
Jfinderup
Indlæg: 94
Tilmeldt: 21. apr 2019, 09:50
Geografisk sted: Hornbæk

Re: Rense fade

Indlæg af Jfinderup »

Freund skrev:God inspiration Billede
Jeg har en defekt opvaskemaskine stående. Jeg ville egentlig sælge den til reservedele, da det er en periodisk fejl.. men nu hvor det viser sig, at det i virkeligheden er en fejlbygget fustagevasker må jeg hellere komme i gang med at rette de konstruktionsfejl som Bosch har begået Billede
Du må delagtigøre os i forløbet :o) Evt. med billeder så vi kan få ideer.
Brew Monk & Fermzilla
Knet
Indlæg: 497
Tilmeldt: 16. okt 2017, 18:58
Geografisk sted: Ballerup

Re: Rense fade

Indlæg af Knet »

Så endte jeg med at købe en kegcleaner i Tyskland. Den er kommet i en relanceret udgave med 40 cm forlængerrør og CIP som muligt tilkøb. Douglas der sælger dem og er god for rådgivning anbefaler dog kun CIP hvis man har en meget kraftig pumpe.

Alternativt anbefaler han - uden CIP - den korreansk byggede bacoeng, der flytter op til 4000 liter i timen. Den slog jeg til på. Den klarer som tidligere skrevet kun op til 40 grader. Men til prisen er det vist bare at købe en ny hvis den står af. Jeg har være i dialog med Bacoeng der siger, at pumpen er foodsafe. Det vil jeg så ikke garantere... men da det er en Dam/akvarie pumpe tænker jeg, at der trods alt i designet er tænkt ind, at der ikke skal være et pumpehus der lækker olie...

Pumpe 27 EUR
Renser og tilbehør 102 EUR

Skulle man ønske forlænger og roterende CIP er 45 EUR.

Mit alternativ var at bygge selv, købe Ssbrewtechs eller Mark 2.
GDS faldt på pris og tid samt kvalitet.
Ssbrewtech faldt på den vanvittige pris og svage pumpe.
Mark 2 på plastikdesign.

Min første “rens og tap fade”-dag var en succes! Og som billeder viser kan både min brewbucket og brewmonk renses, hvor klamperne faktisk fanger kanten af spanden, så den hviler sikkert herpå. At prøve på gærspandene var mest for sjov. Det er ikke noget problem at klare med en svamp. Fadene der i mod... der er jeg glad for min nye hjælp.

Har tre spande. En med pbw, en med vand og en med starsan. Så flytter jeg bare keg fra spand til spand.

Strålen sprøjter 185 cm op uden fad på. Og så fylder den ikke meget pakket væk.

Vh. Kenneth
63D5D9ED-0BB4-49D1-B925-BA35B5ABB882.jpeg
947DD5BE-4AD2-4A98-89A2-E81EE90ACFC4.jpeg
A327F793-F0EC-4632-919C-15A38DB9D7DB.jpeg
09C3CFC4-8CAE-4480-B25F-1270CDF84FAE.jpeg
B9F779F8-7B96-4D5E-ABEB-B90AA0A7B1B2.jpeg
EF52CBED-89D1-44E2-9433-13B2A074C396.jpeg
F3B193B2-1D52-4B09-A8DF-7FC45E881BDF.jpeg
Knet
Indlæg: 497
Tilmeldt: 16. okt 2017, 18:58
Geografisk sted: Ballerup

Re: Rense fade

Indlæg af Knet »

Hej igen,

Fik en forespørgsel på link og smider der lige på tråden, i tilfælde af at andre er interesserede.

https://www.crafthardware.de/produkt/tr ... eg-washer/" onclick="window.open(this.href);return false;

Derfra linker site selv videre til tilbehør.

Eneste forbehold: jeg købte de to slangeadaptere, troede de var beerline size. Men det er de ikke. Bruger så i stedet den extension med quickconnects og kan skylle alle slanger igennem også.

Pumpen købte jeg på Amazon, men tjek linket herover ud, der taler Douglas om flere alternativer og viser videoer af pumpe i anvendelse, på et keg med glasbund. Siden findes tillige på engelsk og Douglas viser sig at være amerikansk, så har du spørgsmål, så lad ikke dit skoletysk afholde dig fra kontakt.

Pumpe: https://www.amazon.de/-/en/Bacoeng-Aqua ... eng&sr=8-3" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Sanitet"