Rengøring med hvad?

Rengøring, rensning, vask,
RuneV
Indlæg: 253
Tilmeldt: 8. feb 2017, 12:34
Geografisk sted: Hasselager, Århus

Re: Rengøring med hvad?

Indlæg af RuneV »

Er der ikke nogle af de kemikalier de har hos matas der kan anvendes som desinficeringsmiddel?

Isopropylalkohol, brintoverilte, matas desinfektionsmiddel, kaustisk soda eller klorhexidin.

Det er jo alt sammen meget billigere end StarSan
Anped
Indlæg: 53
Tilmeldt: 1. dec 2015, 10:52
Geografisk sted: 5683 Haarby

Re: Rengøring med hvad?

Indlæg af Anped »

Det kan du får så vidt godt. Chemoxi fx er peroxid ligesom brintoverilte.

Finten er bare, at det du køber hos bryg pusheren er designet til brug med fødevarer, hvorfor der oftest er angivet en no-rinse koncentration, som letter arbejdet betragteligt, da der ikke skal renses med vand efterfølgende for at undgå uønskede komponenter i dit bryg. Det er ikke tilfældet når du køber det i Matas.
Og produkterne i Matas er som oftest heller ikke designet til til fødevarebrug, hvorfor der kan være elementer i som ikke er så hensigtsmæssige at få ført videre i dit endelige bryg.



Sent from my iPhone using Tapatalk
RuneV
Indlæg: 253
Tilmeldt: 8. feb 2017, 12:34
Geografisk sted: Hasselager, Århus

Re: Rengøring med hvad?

Indlæg af RuneV »

Hvis jeg vil bruge noget der er beregnet til at desinficere når man brygger øl, hvad er så billigst at købe?

Under mit første bryg rengjorde jeg med PBW , skyllede efter og skoldede de dele jeg brugte.

Jeg ønsker også at desinficere med noget kemi sammen med skoldning næste gang.
fjorgensen
Indlæg: 915
Tilmeldt: 2. apr 2014, 11:57
Geografisk sted: 7451 Sunds

Re: Rengøring med hvad?

Indlæg af fjorgensen »

RuneV skrev:Hvis jeg vil bruge noget der er beregnet til at desinficere når man brygger øl, hvad er så billigst at købe?

Under mit første bryg rengjorde jeg med PBW , skyllede efter og skoldede de dele jeg brugte.

Jeg ønsker også at desinficere med noget kemi sammen med skoldning næste gang.
Knofedt, evt. krystalsoda og så kogende vand til desinfektion. Det har virket for mig i mange år.
keep it simple !
Besvar

Tilbage til "Sanitet"