desinficering med brintoverilte?

Rengøring, rensning, vask,
Besvar
Maarfryd
Indlæg: 9
Tilmeldt: 5. dec 2006, 22:38
Geografisk sted: København

desinficering med brintoverilte?

Indlæg af Maarfryd »

Vi skal bruge vores nyindkøbte 120 liters plastikgærspand for første gang på søndag, og vil gerne desinficere den på den bedst tænkelige måde. Vi har både iodophor og 35 % brintoverilte.
Hvilket produkt foreslår I, i hvilken opløsning, og med hvilken fremgangsmåde?

højt skum
Hans
Maarfryd
jakobø
Indlæg: 1796
Tilmeldt: 2. sep 2006, 09:43
Geografisk sted: 7000 fredericia
Kontakt:

Indlæg af jakobø »

vask den i en gang almindelig tynd opvask, skyl den meget grundigt for sæbe, når du er helt sikker på sæben er væk så skyl den igen, og skyl så med iodphor. du kanogså undlade sæben, men det er bare hvad jeg plejer at gøre.
Brygger lejlighedsvist.
chevydk
Indlæg: 913
Tilmeldt: 5. dec 2005, 12:26
Geografisk sted: 7080, Børkop
Kontakt:

Indlæg af chevydk »

Jeg ville bruge en Soda blanding at rengøre den i, og dernæst desinficere med Iodophor.
Blot en af mange måder.
Mvh.

Søren Ladegaard

"A woman drove me to drink and I didn't even have the decency to thank her"
W. C. Fields
Kingglostrup
Indlæg: 442
Tilmeldt: 3. apr 2007, 06:46
Geografisk sted: KBH

Re: desinficering med brintoverilte?

Indlæg af Kingglostrup »

Maarfryd skrev:Vi skal bruge vores nyindkøbte 120 liters plastikgærspand for første gang på søndag, og vil gerne desinficere den på den bedst tænkelige måde. Vi har både iodophor og 35 % brintoverilte.
Hvilket produkt foreslår I, i hvilken opløsning, og med hvilken fremgangsmåde?

højt skum
Hans
Jeg plejer at hælde kogende vand i, og intet andet, og slynge det rundt, og har aldrig haft en infektion.

Det er jo alm. kendt at kogende vand dræber bakterier ;-) , men det rengører jo selvfølgelig ikke grimme sager, men en ny spand er sgu ren.

Det er rigeligt.

Jeg ville hellere hælde Idophor i først også kogende vand, hvis du ikke stoler på kogende vand alene.

Mvh Thomas
Besvar

Tilbage til "Sanitet"