Klumpende Idophor

Rengøring, rensning, vask,
Besvar
Christian Bonde
Indlæg: 394
Tilmeldt: 31. aug 2010, 21:10
Geografisk sted: Holsted - Sydjylland

Klumpende Idophor

Indlæg af Christian Bonde »

Er der nogle der har oplevet dette før?

Når jeg iblander jod i vandet, ser der ud til at samles små klumper på bunden der ikke lige sådan vil røres ud. Man skal simpelthen mase dem med en finger før de opløses. Det er meget slå klumper/flager, ca. 1-2 mm.
Synes desuden at det virker til at denne nye flaske jeg netop har købt er noget anderledes farvemæssigt. Altså ppm anbefalinger er de samme men virker til at der skal bruges væsentlig mere for at få samme farve i vandet som på min 2 tidligere flasker.
Brugeravatar
Tryfuss
Indlæg: 989
Tilmeldt: 8. jan 2011, 12:22
Geografisk sted: 9870 Sindal
Kontakt:

Re: Klumpende Idophor

Indlæg af Tryfuss »

Det har jeg også oplevet, men kun med den nyeste flaske jeg har købt. - jeg har gjort det at jeg har hældt det gennem en si - og det er faktisk en del der bliver holdt tilbage.
Rene "Den Glade Brygger" Sørensen
Christian Bonde
Indlæg: 394
Tilmeldt: 31. aug 2010, 21:10
Geografisk sted: Holsted - Sydjylland

Re: Klumpende Idophor

Indlæg af Christian Bonde »

Kan da være lidt bange for virkningen, da sådan noget vel også kan blive for gammelt...

Vi har nok købt samme sted.
har i dag sendt en mail til sælger, for at høre hvad det går ud på og om det kan være meningen.
Christian Bonde
Indlæg: 394
Tilmeldt: 31. aug 2010, 21:10
Geografisk sted: Holsted - Sydjylland

Re: Klumpende Idophor

Indlæg af Christian Bonde »

Vil man kunne teste virkningen af joden ved at smide noget i en blanding med stivelse. Jeg mener hvis joden virker/desinficerer vil det så farve som en jodtest, eller viser det bare indhold af stivelse og ikke noget med virkningen?

Kan godt være bange for at det ikke helt virker som det skal.
Besvar

Tilbage til "Sanitet"