Børne øl

Redaktør: Co-Admin

Besvar
haulrich
Indlæg: 8
Tilmeldt: 16. feb 2017, 20:30
Geografisk sted: Brenderup

Børne øl

Indlæg af haulrich »

Ja, det lyder forkert:-) men min 6 årig knægt, syntes det er sjovt at være med når der brygges, så jeg mangler en opskrift på noget sødt øl, uden det bliver klamt, med meget lav alkohol %
og da jeg er meget nybegynder, må det gerne være en opskrift lavet på samme mår som når man bager en kage, dvs. med mæske/koge tider på alt og hvornår de forskellige ting skal i.
Opskriften skal bare være til ca ti liter.

På forhånd tak

Chris
Thage
Indlæg: 1442
Tilmeldt: 3. okt 2015, 09:37
Geografisk sted: Allerød

Re: Børne øl

Indlæg af Thage »

Prøv at søg på alkoholfri øl, findes lidt forskellige måder - aldrig selv prøvet. Men min datter ca. Samme alder er glad for det inden gæren blander sig. Afgrænser sig jo så til brygdag og er jo dybest set bare sukkervand :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Dalmoseosebryg
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 16. nov 2015, 20:44
Geografisk sted: Højelse 4623

Re: Børne øl

Indlæg af Dalmoseosebryg »

Det er vel at lave en ikke alkohol tung øl, stoppe gæringen efter en dag og to, alkohol fordamper i øvrigt ved 78 grader så du kan jo også vælge at varmebehandle brygget
Brugeravatar
Borg
Indlæg: 4741
Tilmeldt: 28. dec 2009, 17:46
Geografisk sted: Herning

Børne øl

Indlæg af Borg »

Det er virkelig svært at få en fyldig øl på meget lidt malt. Har lige selv forsøgt (dog ikke færdig med CO2 endnu), og ramt 2,5%. Men det synes jeg stadig er for meget til en seksårig.
Mæsket i 45 min ved 70 grader og med lidt cara til krop.

Men hvad med at I laver en øl sammen. Altså den samme øl. Din andel ryger i gærspanden og gærer, mens knægtens ryger på flaske mens den er 85-90 grader. Og dermed pasteuriseret.
Så har du en sød, alkoholfri øl til sønnike, og en dejlig voksenøl til dig.
Så kan I fortælle alle, at det faktisk er (næsten) det samme I drikker...
Hilsen Erik Borg