hvidtøl

Redaktør: Co-Admin

René
Indlæg: 166
Tilmeldt: 24. jan 2010, 08:58
Geografisk sted: 6900 Skjern

Re: hvidtøl

Indlæg af René »

Kryo-pearls nok til 8 fermenteringer, 150 Euro. Lad os bare kalde det 1116 Kr. 139,50 Kr. pr. Fermentering. +forsendelse. Jeg er ikke helt så vild med hvidtøl længere.

Jeg har tidligere i denne tråd, skrevet om et naturligt sødemiddel der hedder stevia, på daværende tidspunkt, var det ikke godkendt til brug i levnedsmidler. Men det er det nu.
Mvh: René
____________________________
Et forsøg, er bedre end 100 teorier.
dennisdk2000
Indlæg: 20
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:46
Geografisk sted: Manchester, UK

Re: hvidtøl

Indlæg af dennisdk2000 »

Jeg skrev for nyligt til Hefebank Weihenstephan med hensyn til Saccharomycodes Ludwigii, her er en lille opdatering:

De sælger nu et par gær-typer i flydende form i 40ml portioner til hjemme-bryggere, nemlig W 34/70 og W 68, deres mest populære typer. Priser osv. kan findes på deres hjemmeside. Jeg spurgte, om det ville være muligt, at købe Saccharomycodes Ludwigii gær i samme format, og svaret var ja, men pga omkostningerne forbundet med produktionen af special-gær i små mængder, er der en minimums-ordre på 6 enheder a 40ml. Enheds-prisen er €15.00, dvs. €90.00 plus fragt per ordre (DHL Standard (Premium) €20.00, 2-3 hverdage eller GO-Express-delivery €80.00, 2 hverdage). Holdbarheden er kun 2 uger da gæren er uden tilsætningsstoffer. Jeg bor selv i England, så kan ikke dele en levering, men måske nogle af mine danske hjemmebrygs-venner kunne benytte sig af dette? Eller måske en dansk hjemmebrygnings-forretning kunne fungere som distributør? Men det ville vel kræve en special-ordre? Men det var bare en tanke.

Hefebank Weihenstephan meddeler medvidere, at Saccharomycodes Ludwigii kan købes som "agar slant" (en lille glas-tube med agar, som er stivnet på skrå, således overfladearealet er større), som gærceller på en vatkugle, og som 500ml flydende gær i en Alu-flaske.

Dennis
Besvar

Tilbage til "Opskrifter"