Opskrifter i Beercalc

Alm. Nybegynder hjælp.
Besvar
clyst
Indlæg: 4
Tilmeldt: 13. jun 2014, 10:28

Opskrifter i Beercalc

Indlæg af clyst »

Hej, jeg er ved at lægge et par opskrifter ind på Beercalc, er det rigtig at det ikke er alle malte der er, kan bla. ikke finde Abbey Malt, Cara Blond, og kan man kun sætte 5 humle ind, hvad gør man hvis man bruger 6 eller 7 humle ?. Mvh Claus
Truntebryg
Indlæg: 5319
Tilmeldt: 15. nov 2008, 09:30

Re: Opskrifter i Beercalc

Indlæg af Truntebryg »

WOW 7 humler - det lyder kompliceret ... jeg har 90+ opskrifter og er ikke løbet ind i de begrænsninger, men det gjorde jeg så i nummer 92 ;-)

Så vidt jeg har hørt i min øresnegl - så kommer der en ny version snart, og den kan alle de malte & humler du vil bruge. Også input af samme.

Det bedste bliver dog muligheden for at taste valgt kogetiden ind. Det har jeg savnet en gang imellem.
peos
Indlæg: 728
Tilmeldt: 1. dec 2011, 22:09

Re: Opskrifter i Beercalc

Indlæg af peos »

clyst skrev:Hej, jeg er ved at lægge et par opskrifter ind på Beercalc, er det rigtig at det ikke er alle malte der er, kan bla. ikke finde Abbey Malt, Cara Blond, og kan man kun sætte 5 humle ind, hvad gør man hvis man bruger 6 eller 7 humle ?. Mvh Claus
Find nogle malttyper i Beercalc, der næsten er de samme, som du har. F.eks. er der ikke meget forskel på en Cara Blond og en Cara Hell.

Mht. humlerne, så kan du indsætte en samlet vægt og gennemsnitlig bitterhed (vægtet gennemsnit), hvis du putter nogle af dem i samtidig. Dermed sparer du nogle felter.
Besvar

Tilbage til "Hjælp til at komme igang."