Malt holdbarhed?

Alm. Nybegynder hjælp.
Besvar
Markus Sørensen
Indlæg: 18
Tilmeldt: 5. mar 2017, 12:28
Geografisk sted: Gravens, 6040 Egtved

Malt holdbarhed?

Indlæg af Markus Sørensen »

Er lige straks klar til at lave den første håndbryg, mangler bare mit gær.. postdanmark.. men noget helt andet, jeg købte brugt udstyr og fik sammen med udstyret et all-grain kit med men kan se at indholdet (humle osv.) holdt til 2010, men skulle bare høre om der er en holdbareheds grænse for uvalset malt? tænker umiddelart at 7 år er lang tid?:)
fjorgensen
Indlæg: 915
Tilmeldt: 2. apr 2014, 12:57
Geografisk sted: 7451 Sunds

Re: Malt holdbarhed?

Indlæg af fjorgensen »

Du har alt at vinde og meget lidt at tabe. Lugt til malt og humle og hvis det ikke lugter af mug eller lignende så ville jeg prøve det. Jeg har selv brugt vaccumpakket humle med bedst før dato ca 4 år for gammelt. Det var ikke et problem, nok fordi det var pakket stenhårdt i en alupose.
keep it simple !
Markus Sørensen
Indlæg: 18
Tilmeldt: 5. mar 2017, 12:28
Geografisk sted: Gravens, 6040 Egtved

Re: Malt holdbarhed?

Indlæg af Markus Sørensen »

fjorgensen skrev:Du har alt at vinde og meget lidt at tabe. Lugt til malt og humle og hvis det ikke lugter af mug eller lignende så ville jeg prøve det. Jeg har selv brugt vaccumpakket humle med bedst før dato ca 4 år for gammelt. Det var ikke et problem, nok fordi det var pakket stenhårdt i en alupose.
Humlen er vakuum pakket, men ser misfarvet og brunt ud så tænker det løb er kørt, men malten er ser fin ud men åbner ikke lige for det gør jeg har mulighed for at valse selv :)
Besvar

Tilbage til "Hjælp til at komme igang."