Kapsler på Royal flasker

Alm. Nybegynder hjælp.
Besvar
Kongslev
Indlæg: 1
Tilmeldt: 16. feb 2018, 06:00

Kapsler på Royal flasker

Indlæg af Kongslev »

Hej alle.

Jeg er kommet igang med mit først fullgrain bryg, og efterhånden tror jeg det er tid til at tappe det på flasker. Gæringen er ihvertfald stille og det er i morgen 14 dage siden jeg bryggede det.
Så nu har jeg klar gjort ølflasker fra Royal, fordi de er pænest, og det første bryg skal jo se godt ud :)
Men jeg har lige testet min kapsel påsætter, en rød en med håndtag, og det virker som kapslerne sidder løst. På en carlsbergflaske sidder de fint, men på Royal flaskerne, virker de som om at halsen er tyndere så den ikke kan trykke kapslen helt fast.
Er der nogle af jer andre der har prøvet lignende?
Ellers må jeg igang med at tømme flasker, så jeg kan påfylde på Carlsberg flasker, det er jo lørdag ;)

Vh
Michael Kongslev.
Freund
Indlæg: 377
Tilmeldt: 16. aug 2017, 20:15
Geografisk sted: 7400 Herning

Re: Kapsler på Royal flasker

Indlæg af Freund »

Hej Michael

Jeg giver dig ret, Royal flasker er pæne.
Jeg har også en rød Emily, og hvis man er omhyggelig kan kapslerne sidde flot på.
Prøv dig frem med teknikken, jeg "vipper" damen, men du finder nok en løsning der fungerer for dig.
Er du i tvivl om hvor godt kapslerne sidder på, kan du sætte et par balloner eller anden gummi-tingest på nogle flasker for at se om kulsyren bliver inde i flasken eller ej.

Og tøm nu endelig de Carlsberg så der kan komme ordentligt øl på de flasker også :-)
God fornøjelse.

Hilsen
Freund
fjorgensen
Indlæg: 915
Tilmeldt: 2. apr 2014, 11:57
Geografisk sted: 7451 Sunds

Re: Kapsler på Royal flasker

Indlæg af fjorgensen »

Læg en mønt oven på kapslen, så kan kæberne på kapselmaskinen bedre få kontakt.
keep it simple !
Besvar

Tilbage til "Hjælp til at komme igang."