“Bred” øl til bryllupsreception

Alm. Nybegynder hjælp.
Besvar
ChristianDP
Indlæg: 53
Tilmeldt: 15. dec 2017, 12:02

“Bred” øl til bryllupsreception

Indlæg af ChristianDP »

Hej allesammen.

En kammerat spurgte om jeg ville lave en lille bryg til hans bryllupsreception. Jeg er altid klar på at brygge, så svaret var selvfølgelig ja.

Men hvad skal det være? Øllen skal bruges til eftermiddagens reception, så en god, letdrikkelig, ikke alt for humlet øl. Gerne med en flot farve.

Jeg har tidligere brygget en Amber Ale fra brygladen, som mange var rigtig glad for, men vil gerne lave min egen version. Der er ikke en specifik amber ale karakteristik i beercalc, så jeg har taget udgangspunkt i en vienna. Det skal altså som sådan ikke absolut passe ind i en “amber ale”- kategori, men snarere en letdrikkelig, lidt sød øl, med flot farve.

Jeg har lagt min foreløbige opskrift op herunder baseret ud fra hvad jeg lige har på lager. Kom gerne med forslag til ændringer.
Vedhæftede filer
D009F0DB-6CDE-4239-91FC-F0479444B89F.png
LauLN
Indlæg: 10
Tilmeldt: 5. feb 2019, 22:10

Re: “Bred” øl til bryllupsreception

Indlæg af LauLN »

Hvad med en Spitfire EPA.
Grund malt er Vienna med en golding humle.
Den synes jeg er en let drikkelig øl og en pæn ale med et rødligt skær.

Kan nemt findes på BeerCalc

-LN


Sent from my iPhone using Tapatalk
Brugeravatar
Benjamin
Indlæg: 826
Tilmeldt: 7. nov 2011, 11:14

Re: “Bred” øl til bryllupsreception

Indlæg af Benjamin »

Kölsh er min yndling,
inzide
Indlæg: 73
Tilmeldt: 18. feb 2016, 13:10

Re: “Bred” øl til bryllupsreception

Indlæg af inzide »

Kan det lade sig gøre at fremstille en Kölsch uden temperaturstyring under gæringen?
Brugeravatar
Borg
Indlæg: 4741
Tilmeldt: 28. dec 2009, 17:46
Geografisk sted: Herning

Re: “Bred” øl til bryllupsreception

Indlæg af Borg »

inzide skrev:Kan det lade sig gøre at fremstille en Kölsch uden temperaturstyring under gæringen?
Hvis jeg skal være lidt flabet, kan det i hvert fald ikke lade sig gøre at lave den samme øl med samme smag to gange, hvis man ikke har styr på sine temperaturer. *Specielt* under gæringen.
Hvis du mener, at din mæsketemperatur er vigtig, så er din gæringstemperatur dobbelt så vigtig.
Hilsen Erik Borg
http://www.borgsbryghus.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/BorgsBryghus/" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Benjamin
Indlæg: 826
Tilmeldt: 7. nov 2011, 11:14

Re: “Bred” øl til bryllupsreception

Indlæg af Benjamin »

den første kölsh jeg bryggede og mange efter har jeg stuetemperatur gæret, det har resulteret i nogle aldeles lækre og dejlige øl.
Besvar

Tilbage til "Hjælp til at komme igang."