Maltmølle - Crankenstein mm3

Alm. Nybegynder hjælp.
Besvar
Allan1310
Indlæg: 81
Tilmeldt: 14. jan 2013, 06:55

Maltmølle - Crankenstein mm3

Indlæg af Allan1310 »

Hejsa...

Jeg overvejer at købe en maltmølle, men er lidt i tvivl om, hvad det skal være....
Den jeg først er faldet over og er blevet anbefalet, er en Crankenstein mm3, men er også faldet over denne her https://www.hjemmebryggeren.dk/2605-bre ... d-3-ruller" onclick="window.open(this.href);return false;
Hvad er forskellen på de 2 møller/kværne, hvor får jeg mest kvalitet for pengene, for det er vel det man skal gå efter.... eller er der andet jeg bør kikke efter, hvad vil I anbefale?

Højt skum til alle og god weekend.

Mvh. - Allan
Brugeravatar
Benjamin
Indlæg: 826
Tilmeldt: 7. nov 2011, 11:14

Re: Maltmølle - Crankenstein mm3

Indlæg af Benjamin »

jeg har startet nogle bryghold op de fik denne her fra lundteknik, den virker rigtig gedign og stærk
https://lundteknik.dk/maltvalse-med-tra ... 14262.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Per
Indlæg: 338
Tilmeldt: 29. jan 2018, 20:06
Geografisk sted: Rønnede

Re: Maltmølle - Crankenstein mm3

Indlæg af Per »

Jeg vil helt klart anbefale den fra Hjemmebryggeren. Den med 3 valser fungerer rigtig godt.

Mvh. Per.
Dalmoseosebryg
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 16. nov 2015, 20:44
Geografisk sted: Højelse 4623

Re: Maltmølle - Crankenstein mm3

Indlæg af Dalmoseosebryg »

Jeg har en tilsvarende den fra hjemmebryggeren og den fungerer fint om kvaliteten på sådan en Kina en er lige så god som crankenstein aner jeg dog ikke
peos
Indlæg: 728
Tilmeldt: 1. dec 2011, 22:09

Re: Maltmølle - Crankenstein mm3

Indlæg af peos »

Jeg købte en Crankenstein mm3 hjem fra USA for nogle år siden og kan kun anbefale. Den, du linker til, kender jeg ikke.
Allan1310
Indlæg: 81
Tilmeldt: 14. jan 2013, 06:55

Re: Maltmølle - Crankenstein mm3

Indlæg af Allan1310 »

1000 tak for jeres svar og input... er blevet bekræftet i, at det skal være en med 3 valser.
Fedt at der altid er nogle der vil dele deres erfaringer, meninger og holdninger..... TAK.
Besvar

Tilbage til "Hjælp til at komme igang."