Hjemmedyrket humle

Alm. Nybegynder hjælp.
Besvar
Kokken80
Indlæg: 255
Tilmeldt: 1. feb 2012, 18:56
Geografisk sted: Hjortshøj, Århus

Hjemmedyrket humle

Indlæg af Kokken80 »

Jeg har to humleplanter i haven som jeg har høstet og tørret, den ene er dværg prima donna og den anden er ukendt.

Lavede en the (0,5ltr. & 40gr sukker) og kogte lidt af den tørrede ukendte humle (5gr), der er ikke meget duft i den og den er kamp bitter, og skarp som der er kogt masser af knust sort peber med. Humlen kogte kun 1-2 minutter inden det bliv siet fra.

Er der nogen der ved hvordan en "alm" have humle smager?

Umiddelbart tænker jeg ikke det er noget der er tiltænkt øl
Dalmoseosebryg
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 16. nov 2015, 20:44
Geografisk sted: Højelse 4623

Re: Hjemmedyrket humle

Indlæg af Dalmoseosebryg »

5g tørret eller frisk, under alle omstændigheder lyder 5g til 0,5 liter af ret meget
Kokken80
Indlæg: 255
Tilmeldt: 1. feb 2012, 18:56
Geografisk sted: Hjortshøj, Århus

Re: Hjemmedyrket humle

Indlæg af Kokken80 »

Jeg ved det er meget, men med 1 minuts kog, burde det ikke afgive så en voldsom bitterhed, er dette ikke korrekt?
Lars Thorborg
Indlæg: 4
Tilmeldt: 16. sep 2019, 10:37

Re: Hjemmedyrket humle

Indlæg af Lars Thorborg »

Hej
Jeg er helt ny i det her, og jeg ved kun, hvad jeg har læst mig til.
Men..humlen tilsættes tidligt i processen, og skal koge en times tid ...UDEN LÅG netop for at fjerne de værste bitterstoffer..
Er det noget jeg har misforstået?? Din humle kan vel være ganske fin i rette dosering og med rette kogetid.
Jeg har selv noget liggende i fryseren, plukket under en gåtur i september, så afventer dine erfaringer :-)
Hilsen Lasse
Dalmoseosebryg
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 16. nov 2015, 20:44
Geografisk sted: Højelse 4623

Re: Hjemmedyrket humle

Indlæg af Dalmoseosebryg »

Lars Thorborg skrev:Hej
Jeg er helt ny i det her, og jeg ved kun, hvad jeg har læst mig til.
Men..humlen tilsættes tidligt i processen, og skal koge en times tid ...UDEN LÅG netop for at fjerne de værste bitterstoffer..
Er det noget jeg har misforstået?? Din humle kan vel være ganske fin i rette dosering og med rette kogetid.
Jeg har selv noget liggende i fryseren, plukket under en gåtur i september, så afventer dine erfaringer :-)
Hilsen Lasse
Ikke for at fjerne bitterstoffer men DMS
Besvar

Tilbage til "Hjælp til at komme igang."