Brewster Beacon effekt

Alm. Nybegynder hjælp.

Brewster Beacon effekt

Indlægaf JJMikkel » 6. nov 2019, 17:08

Jeg har et spørgsmål omkring min ny-indkøbte Brewster Beacon.

Jeg er ret ny og har indtil videre lavet 2 all-grain bryg. Det første i spand med gryde. Det andet med Brewsteren og fermzilla.

Mit problem er, at jeg svinger ret voldsomt i temperatur under mæskningen. Den går fra plus 2-3 grader til minus 2-3 grader i forhold til hvad jeg indstiller den på. Jeg har købt isoleringskappen og mæsker med låg.
Desuden har jeg problemer med at indstille pumpen til den rigtige recirkulation. Jeg har lavet en julebryg fra Maltbazaren med 6.35 kg malt hvor jeg bruger 16,5 l til mæskningen. Når jeg putter malten i indsatssien er der langt fra nok vand i gryden til at væde alt malten. Når jeg tænder pumpen tager det en evighed for vandet at trænge igennem sien og jeg må derfor slukke pumpen med mellemrum. Først efter 20-30 min virker det som om der er gang i mæskningen og pumpen kan køre med halv kraft resten af tiden. Er det normalt? Jeg bliver bekymret for, om det mæskevand der er i malten har den ønskede temperatur hvis cirkulationen er så langsom.

Jeg rørte rundt med ca 15-20 mins mellemrum gennem hele mæskningen for at sikre at alt malten var vædet. Jeg ramte en OG på 1.063 (forventet 1.070) hvilket jeg umiddelbart tror er ok.

Umiddelbart tænker jeg at der var for lidt vand under mæskningen og at opskriften ikke tager hensyn til, at jeg bruger en brewster beacon med x L deadspace.

Hvad gør i andre? Kan det have noget med hvor stor effekt man skal bruge under de forskellige faser? (brugte 1800 W under mæskningen)

På forhånd tak,
Mikkel
JJMikkel

Re: Brewster Beacon effekt

Indlægaf Mikle » 6. nov 2019, 17:30

Hej Mikkel

Velkommen til denne skønne hobby ;)

Jeg har selv en beacon og havde også problemer indtil jeg læste denne tråd.

viewtopic.php?f=1&t=13339&hilit=Brewmonk+effekt

Godt nok handler den om en brewmonk men de 2 anlæg er stort set helt ens.

Prøv at læs hele tråden igennem og så prøv de råd der bliver givet så jeg sikker på du nok skal få en bedre effektivitet .

Hilsen
Mikkel
Mikle

Geografisk sted: Hørsholm

Tilbage til Hjælp til at komme igang.