karbonering
4 indlæg
• Side 1 af 1
karboneringJeg kunne godt tænke mig at undgå at efterkarbonerne min øl på flaske. Jeg vil dog gerne fortsat have min øl på flasker. Kan nogen hjælpe mig med hvordan dette lader sig gøre og hvilke udstyr der skal indkøbes.
Re: karboneringCorneliusfad, CO2 flaske med regulator og modtryksfylder.
Så kan du tvangskarbonere med CO2 og fylde på flasker efterfølgende. Du finder masser af indlæg om begge dele her på sitet.
Re: karboneringDer er også den mulighed at fermentere under tryk og dermed karbonere mens du gærer i f.eks. en Fermentasaurus eller en fætter til denne eller i en unitank og så tappe derfra med modtryksfylder. Ofte skal der så tilføres lidt ekstra Co2 fra en flaske inden du tapper. Således cold crasher jeg typisk en uge og karbonerer samtidig med det korrekte tryk i forhold til stilarten og tapper til slut på flaske med modtryksfylder; her er det nemlig en fordel med så koldt øl som muligt og kolde flasker for at undgå skum.
Re: karbonering
https://www.hjemmebryggeren.dk/beergun/ ... gJgSfD_BwE Så kunne denne måske være en mulighed
4 indlæg
• Side 1 af 1
Tilbage til Hjælp til at komme igang. Hvem er onlineBrugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 6 gæster |