Alcotec 24 Turbo Klar i håndbryg??

Besvar
Brugeravatar
Beermaker
Indlæg: 175
Tilmeldt: 27. sep 2013, 10:18
Geografisk sted: Fredensborg

Alcotec 24 Turbo Klar i håndbryg??

Indlæg af Beermaker »

Jeg har i mange år lavet vin på havens æbler og druer og til klaring altid anvendt Alcotec 24 Turbo Klar fra Hambleton Bard. På emballagen står at klaringsmidlet også kan anvendes til øl...! Kan det anbefales at afprøve???
Afsendt fra mit transportable telefonapparat med risiko for snave- og nastefeil ;-)
fjorgensen
Indlæg: 915
Tilmeldt: 2. apr 2014, 11:57
Geografisk sted: 7451 Sunds

Re: Alcotec 24 Turbo Klar i håndbryg??

Indlæg af fjorgensen »

Ja hvorfor ikke når nu det står på pakken. Jeg har aldrig hørt om produktet, men du kender det jo til vin så prøv dog, det ville jeg gøre :-)
keep it simple !
Brugeravatar
Beermaker
Indlæg: 175
Tilmeldt: 27. sep 2013, 10:18
Geografisk sted: Fredensborg

Re: Alcotec 24 Turbo Klar i håndbryg??

Indlæg af Beermaker »

jo meeen, jeg jeg frygter at turbo klar deaktiverer gærcellerne så meget, at de ikke har energi til at være med når der skal karboneres, og hvis det forholder sig sådan, tja så bliver det en trist drik - man ku' selvfølgelig spørge fabrikanten
Afsendt fra mit transportable telefonapparat med risiko for snave- og nastefeil ;-)
fjorgensen
Indlæg: 915
Tilmeldt: 2. apr 2014, 11:57
Geografisk sted: 7451 Sunds

Re: Alcotec 24 Turbo Klar i håndbryg??

Indlæg af fjorgensen »

Ja ok på den måde, jeg ved det ikke.
Det meste af mit øl bliver klart af sig selv når det får lov til at stå. ofte er de 3 ugers gæringstid nok til at klare øllet og ellers hvis der er mulighed for at køle øllet ned. Der er også nogen der bruger gelatinepulver/husblas, jeg har brugt det på et tidspunt, men synes ikke det er nødvendigt.
keep it simple !
Truntebryg
Indlæg: 5319
Tilmeldt: 15. nov 2008, 09:30

Re: Alcotec 24 Turbo Klar i håndbryg??

Indlæg af Truntebryg »

Det skal da bare prøves ☺

Den ene er bare rejeskalle - og den anden vistnok bare sand... altså både en negativ- og positivladet udfældning. Kunne være effektivt.
Besvar

Tilbage til "Generelt om brygning"