Brygvejledning hos Maltmanden

Besvar
clucking
Indlæg: 166
Tilmeldt: 29. mar 2008, 19:50

Brygvejledning hos Maltmanden

Indlæg af clucking »

Maltmanden.dk har nogen tilsyneladende meget spændende opskrifter. Men det undrer mig at de alle linker til den samme brygvejledning.
Jf. den, skal man altid mæske 90 minutter ved 65 grader.
Giver det mening - ligegyldigt hvilket bryg man sætter over?
Der ser desværre ikke ud til at være nogen måder man kan kontakte ophavsmanden på.
Truntebryg
Indlæg: 5319
Tilmeldt: 15. nov 2008, 09:30

Re: Brygvejledning hos Maltmanden

Indlæg af Truntebryg »

Ikke helt ... men tæt på.

60 min ved 65 °C er nok mere "almindelig"

Du kan måle forskel mellem 63 og 67 °C men det er tilsyneladende meget få der kan smage forskel.

Da du jo skal mæske ved en eller anden temperatur, ja så har du ret i - at man jo så lige-så-godt kan lægge sig der hvor det passer bedst ind i ølstilen.
Framik
Indlæg: 6
Tilmeldt: 5. nov 2017, 22:27

Re: Brygvejledning hos Maltmanden

Indlæg af Framik »

Fik du brygget efter maltmandens vejledning? Og hvordan blevet det? Ser selv i øjeblikket på opskrifterne på hjemmesiden, men kommentarfeltet på siden virker ikke, så jeg har også forgæves forsøgt at skrive til Tom, som står bag.
clucking
Indlæg: 166
Tilmeldt: 29. mar 2008, 19:50

Re: Brygvejledning hos Maltmanden

Indlæg af clucking »

Framik skrev:Fik du brygget efter maltmandens vejledning? Og hvordan blevet det? Ser selv i øjeblikket på opskrifterne på hjemmesiden, men kommentarfeltet på siden virker ikke, så jeg har også forgæves forsøgt at skrive til Tom, som står bag.
Ja det gjorde jeg - flere forskellige: Påskebryg, Amerikansk IPA samt Rød Tuborg klon. De er alle blevet gode. Jeg nøjes dog med kun at mæske i 60 minutter og udmæske i få minutter.
Besvar

Tilbage til "Generelt om brygning"