PID C100

Besvar
Thomse
Indlæg: 163
Tilmeldt: 17. jun 2014, 20:33
Geografisk sted: Karrebæksminde

PID C100

Indlæg af Thomse »

Hej Bryggere..

Jeg har købt en Pid controller C100. Kan man ikke indstille den så den viser decimal tal istedet for hele tal/grader ??? Eller er det en anden Pid jeg skal have ?
Brugeravatar
mage
Indlæg: 696
Tilmeldt: 31. maj 2011, 13:16
Geografisk sted: 6818 Årre
Kontakt:

Re: PID C100

Indlæg af mage »

Prøv lige at se denne video igennem. Jeg mener han gennemgår de fleste funktioner

https://youtu.be/fC3RdCdtOq8" onclick="window.open(this.href);return false;



Mage

HERMS in the making.....
I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy.
--Tom Waits

Man må ALDRIG ALDRIG ALDRIG gå ned på udstyret!!!

hyggemedhumle.dk <----- NY HJEMMESIDE - NU MED BILLEDER!!!
Thomse
Indlæg: 163
Tilmeldt: 17. jun 2014, 20:33
Geografisk sted: Karrebæksminde

Re: PID C100

Indlæg af Thomse »

Super blev lige meget klogere på min pid. Fandt også ud af hvor og hvordan jeg skulle ændre opsætningen så den viser decimaler. Men symbolet : PGdP som han henviser til findes ikke på min. Kan det virkelig være rigtigt??
Tysker
Indlæg: 10
Tilmeldt: 4. nov 2018, 20:30

Re: PID C100

Indlæg af Tysker »

Jeg har fundet følgende på nettet:
"The PGdP parameter does not appear in the Cod 0001 table when set to the type K input
0000, so only 1 deg C display resolution is available."
En K-typ føler giver kun 0.5 grad oplysning, derfor giver det god mening.
Brugeravatar
Benjamin
Indlæg: 826
Tilmeldt: 7. nov 2011, 11:14

Re: PID C100

Indlæg af Benjamin »

jeg har kæmpet lidt med rex100/K som jeg med sved blod og ned-smeltethjerne-masse fik lavet om til PT100, det lykkedes, men når den nåede sæt-temp virkede det, men når jeg vendte ryggen til fortsatte den med at varme? jeg blev lidt træt i koderne og vil måske købe en PT100 en dag, (jeg tænker der mangler et eller andet i de billigste PIDer) eller også ka jeg bare ikke finde ud af det, hvem ved?
Thomse
Indlæg: 163
Tilmeldt: 17. jun 2014, 20:33
Geografisk sted: Karrebæksminde

Re: PID C100

Indlæg af Thomse »

Har nu fået det til og kører rigtig godt efter jeg fik kalibreret temperatur proben. Og med stort set ingen afvigelser. Jeg kører med et SSR relæ og auto-tune når jeg starter op. Jeg købte det store RIMS system hos brewpower i Norge .Og efter et par mails frem og tilbage,fik vi det til og virke.Han sagde at man ikke kan indstille denne model til og vise decimaler.
Besvar

Tilbage til "Generelt om brygning"